Společnost


barevné vaření s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48966Nedodržení reklamační doby

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
02.03.2021, před 4 lety

Michal Ryšánek

Znění stížnosti

Dne 22.8.2019 byla zakoupen u společnosti tlakový hrnec Royalty Line RL-PS8L. Během listopadu 2020 přestal hrnec těsnit a tímto přestal plnit svůj účel. Dne 9.11.2020 byl společnosti zaslán email s dotazem, že hrnec netěsní a zda se vztahuje záruka i na gumové těsnění. V odpovědi společnosti bylo uvedeno, že se má tlakový hrnec zabalit a spolu s průvodním dopisem zaslat k reklamaci. Společnost barevné vaření zaslala dne 24.11.2020 email s přílohou Potvrzení o přijetí reklamace kde uvedli, že Dohodnutá lhůta pro vyřízení reklamace činí 30 dnů.
Dne 23.12.2020 zaslali email s tímto zněním: „ Dobrý den, Vaše reklamace byla vyřízena.Reklamace byla zamítnuta.Vada způsobena opotřebením a špatnou údržbou. Není výrobní vadou. Reklamace byla předána k expedici. Tlakový hrnec byl předán expediční společnosti až dne 28.12.2020 a pokus o doručení proběhl až dne 29.12.2020 hrnec nebyl převzat. Dne 27.12.2020 bylo společnosti zasláno odstoupení od kupní smlouvy z důvodu nedodržení 30 dnenní lhůty pro vyřízení reklamace dle zákona. Společnost toto odstoupení neakceptovala.Poslali pouze email, že až se jim hrnec vrátí, že se ozvou. Nestalo se tak a dne 11.1.2021 jej poslali znova. Znova nebyl převzat a dne 15.1.2021 byla vrácena odesílateli. Opět žádná komunikace a opět znova dne 20.1.2021 zaslána.


Požadované řešení

Vrácení kupní ceny.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.3.2021 16:00, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Lhůta pro vyřízení reklamace začíná běžet dnem, kdy spotřebitel právo z vadného plnění uplatnil poprvé. To z obsahu stížnosti přesně nevyplývá. Pouhý dotaz na možné uplatnění reklamace není z našeho pohledu uplatněním práva z vadného plnění. Pokud spotřebitel uplatnil toto právo ještě před 24. 11., začíná lhůta běžet tímto dnem. Po případném předání zboží do přepravy k prodejci se tato lhůta staví. V opačném případě běží lhůta ode dne 24. 11.

Vyřízením reklamace se rozumí, že věc je v této lhůtě také:
- buď připravena k vyzvednutí v rámci pracovní doby prodávajícího (o možnosti vyzvednutí však musí prodávající spotřebitele prokazatelně informovat),
- anebo doručena spotřebiteli v poslední den lhůty k vyřízení reklamace do místa jeho bydliště, pokud bylo mezi stranami smluveno, že prodávající věc spotřebiteli doručí.

Tyto závěry vyplývají jednak ze smyslu a účelu zákona, jednak např. z rozhodnutí Obvodního soudu pro Prahu 10, č. j. 34 C 109/2017-32.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 15:04, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.