Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Podávám stížnost na firmu KTSTs.r.o.Dnes jsem dostala fakturu na částku 2500Kč Znění podepsání objednávky na služby- pořádání energetické soutěže.
Dne 10.12.2018 přišla k nám paní domů a představila se jako paní Moslerová a přišla mi nabídnout za firmu innogy levnější energii elektřiny. Nikdy jsem si nemyslela, že nalítnu podobnímu prodejci energie. Naletěla jsem! Jak odešla, zjistila jsem, že to byla podvodnice, která mi nechala podepsat údajně levnější elektřinu od KTSTs.r.o. Opava, kterou jsem měla odebírat od 1.9.2018.Podala jsem okamžitou písemnou výpověď jak mi bylo doporučeno sdružení ochrany spotřebitelů a také jsem zjistila, že to byla jen objednávka bez čísla smlouvy jak mohu doložit.Nepasuje mi ani číslo daňového dokladu jak s fakturou a v průvodním dopise není vůbec nic. Jen chtějí peníze do 10 dnů. Já jsem v zákonné lhůtě ukončila Objednávku.Takže pokud tato firma mně bude vydírat mám několik způsobů kontaktovat ČOI,Energetický regulační úřad nebo podat na ně trestní oznámení!Byla jsem překvapená kolik špatných recenzí jsem na tuto firmu četla. Tato firma má nekalou obchodní činnost s prodejem podomních obchodníků.
Nekalá podomní obchodní činnost .
Žádám o odstoupení pokuty za služby energetické soutěže. Pokud se tato situace nevyřeší podávám stížnost na výše uvedené instituce.
|
Tweet |
Byl-li při nabízení služby užit nepravdivý údaj, mohlo by se jednat o nekalou obchodní praktiku ve smyslu § 4 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Podle skutkového stavu popsaného ve stížnosti by se mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl při předsmluvním jednání o smlouvě. Takovéto jednání je způsobilé podstatně narušit ekonomické chování spotřebitele ve vztahu k dané službě či výrobku. Dále má podnikatel povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je rovněž nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele taktéž zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť v případě, kdy spotřebitel jedná v omylu o rozhodující okolnosti, je jeho právní jednání dle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neplatné.
Přestože podle obsahu stížnosti smlouva vůbec nebyla platně uzavřena (protože spotřebitel jednal patrně v omylu), vyjádříme se i k možnosti od smlouvy odstoupit, neboť se jedná o jednodušší způsob vyvázání se (než prokazovat neplatnost, viz výš). Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Odstoupení od smlouvy uzavřené mimo obchodní prostory, je-li učiněno řádně a včas, není možné (dle ustálené judikatury Nejvyššího soudu ČR) sankcionovat, neboť se jedná o nepřípustné sankcionování výkonu práva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.