Počet nahlášených stížností: | 60 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Ačkoli mám schránku označenou samolepkou dTestu, že nechci, aby mi byly vhazovány reklamní letáky, zejména Globusu a Kauflandu je to jedno. Poslední měsíc tam mám letáky téměř denně. Nikde jsem se neregistrovala ani ke všemu nejsem jejich zákazník, nikde v mém okolí nejsou!
Chci zpět svoji čistou a prázdnou schránku!
|
Tweet |
Šíření reklamy je upraveno zákonem č. 40/1995 Sb., o regulaci reklamy, který rozlišuje mezi zadavatelem a šiřitelem reklamy. Zadavatelem reklamy je pro účely tohoto zákona právnická nebo fyzická osoba, která objednala u jiné právnické nebo fyzické osoby reklamu. Šiřitelem reklamy je pro účely tohoto zákona právnická nebo fyzická osoba, která reklamu veřejně šíří. Zákon o regulaci reklamy zakazuje šíření nevyžádané reklamy, pokud vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje. Za reklamu, která obtěžuje, se považuje reklama směřující ke konkrétnímu adresátovi za podmínky, že adresát dal předem jasně a srozumitelně najevo, že si nepřeje, aby vůči němu byla nevyžádaná reklama šířena.
Právnická nebo podnikající fyzická osoba se dopustí správního deliktu tím, že jako šiřitel šíří nevyžádanou reklamu, pokud takto šířená reklama vede k výdajům adresáta nebo pokud adresáta obtěžuje. Dozorovým orgánem je v této záležitosti Krajský živnostenský úřad, kterému spotřebitelka může zaslat podnět k provední šetření.