Společnost


Intrum Czech, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#48993Promlčecí lhůta

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
03.03.2021, před 4 lety

Martin Suchý

Znění stížnosti

Dobrý den, v roce 2013 mi vznikl dluh u společnosti simpujcka.cz a po osmi letech mi přišla výzva o zaplacení dluhu 6 240,06 Kč. Myslím si, že po takové době je již dluh promlčený a tudíž nemají nárok na splacení dlužné částky. Nikdo se nezabývá tím, že už je to osm let a požaduji dluh doplatit.


Produkt

Simpujcka.cz


Požadované řešení

Prosím o uplatnění námitky o promlčecí lhůtě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.3.2021 12:22, před 4 lety

Pokud jde o subjektivní promlčecí lhůtu, právo věřitele na zaplacení jeho pohledávky se promlčuje do tří let od okamžiku, kdy se věřitel dozvěděl o okolnostech rozhodných pro počátek běhu promlčecí lhůty, anebo se o nich dozvědět mohl a měl. Uplynutím tříleté subjektivní promlčecí lhůty se právo na zaplacení pohledávky promlčuje bez ohledu na tzv. objektivní promlčecí lhůtu (ta činí deset let).

Je-li promlčen právní titul k vymáhání pohledávky, nemá dlužník povinnost plnit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
15.4.2021 15:29, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.