Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Reklamace kávovar ASRE21039252, doručena na prodejce 14.1.2021 přepravní společností dle výpisu, dodáno prodejci při komunikaci. Vzhledem k závadě do 6 měsíců od prodeje požadováno navrácení kupní ceny při zadání reklamace. Reklamace měla být vyřízena nejpozději do 14.2.2021. K 3.3.2021 stále není reklamace vyřízena i přes urgence, nyní Alza ani neodpovídá na email. Níže vyjádření Alzy dle komunikace od, kde mi vše potvrdil a bylo domluveno, ale od této doby již žádná odpověď na mé urgence.
Vyjádření Alzy ze dne 16.2.2021
Dle prověření již měla být reklamace vyřízena dne 13.02.2021, vznikl Vám tedy nárok na dobropis. V tomto případě již systém reklamaci ukončil výměnou a balík byl zaslán na Vaši adresu. Prosím, zboží nepřebírejte, po vrácení zpět k nám Vám vystavíme dobropis pro vrácení platby.
( Jen pro info balík - výměna za nové zboží, s čímž jsem ani nesouhlasil - byl odeslán až po mé urgenci a komunikaci s prodejcem 16.2.2021, tudíž mne chtěli odbýt a evidentně peníze vracet nechtěli a prodlužují schválně danou reklamaci)
Aktuálně stále čekám, čekám a čekám, až nejspolehlivější obchod jak se chvástá v reklamách ukončí reklamaci dle zákonné povinnosti a dle mého nároku, který byl potvrzen i jím samým.
František Pohanka
Automatický kávovar KRUPS EA894T10
Nárok vzhledem k závadě do 6 měsíců od prodeje s odstoupením od kupní smlouvy s požadavkem vrácení kupní ceny.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Pohanko,
velice se Vám za delší prodlevu s vyřízením Vaší reklamace omlouvám.
Původně byla reklamace vyřízena výměnou. Vzhledem k tomu, že jsme nesplnili lhůtu pro vyřízení, bylo potřeba počkat na vrácení produktu zpět na náš sklad. Následně vyšlo k vystavení dobropisu dne 04.03.2021 a jeho proplacení zpět na Vaši kartu. Pevně věřím, že takto je již vše v pořádku.
Pokud budete potřebovat ještě s čímkoliv pomoci, neváhejte se na nás obrátit přes formulář, který zasílám níže.
https://www.alza.cz/kontakt/ostatni.htm?qgid=63&qid=315
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, péče o zákazníky
Dobrý den,
ano po dlouhém čekání je reklamace vyřízena tak jak měla být. Jen upozorňuji ostatní čtenáře a účastníky, že reklamace byla vyřízena výměnou až v okamžiku mé urgence, že vypršela již zákonná lhůta. Nejspolehlivější prodejce zneužil situace a zkusil obejít ukončení reklamace jak bylo požadováno a především jak byl potvrzen dopoledne nárok na jejich oddělení, kdy dopoledne paní potvrdí že mi vystaví dobropis a najedou odpoledne o pár hodin později není vystaven dobropis, ale je odeslán narychlo nový přístroj i když už bylo po zákonné lhůtě, já urgoval ukončení reklamace vrácením kupní částky a paní na jejich odd. mi potvrdila dobropis. To že mi poslali něco jak neměli a poté já abych byl rukojmí a čekal až se rozmyslí že mi vrátí kupní částku, mi nepřidá jako nejlepší pro zákaznické řešení od "nejspolehlivějšího" obchodu, jak se někdo chvástá.
I přes čekání mi nakonec byla vrácena kupní částka, jak bylo nárokováno.
Děkuji
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu a velice se Vám omlouvám za nepříjemnosti se kterými jste se při řešení Vaši reklamace setkal. Nicméně jsem velice ráda, že se celou záležitost podařilo vyřešit k Vaši spokojenosti a pevně věřím, že do budoucna budete mít s naši společností pozitivnější dojmy než-li nyní. S přáním krásného dne, Eva, péče o zákazníky.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.