Počet nahlášených stížností: | 10 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Uvedený e-shop přijímá objednávky ve velkém, ale zboží nedodá. Po týdnu i u zaplaceného zboží stornuje objednávku, takže zákazník nemá zboží, mnohdy ani peníze. Hodnocení na zboží.cz v posledních dnes vykazuje desítky, možná stovky nespokojených zákazníků. Kladných recenzí je pouze zlomek. Subjektem je fyzický osoba, u níž je ale uvedeno v živnostenském rejstříku přerušení činnosti od od 05.01.2015 do 31.12.2099, chyba, že předem nikoho nenapadne se tam podívat. Přesto tento člověk dále provozuje e-shop a nikde jsem nenašla, že by přešel na jinou obchodní formu. Vyvolává tím pocit, že jde o podvodné podnikání. Mailovou korespondenci mám, ale zřejmě komunikuje automat, telefonicky bohužel žádná diskuze neproběhla, neboť kontaktní telefon je stále "obsazený" (přes 30 pokusů), pokud se dovolám, nikdo ho nebere! Včera jsem zveřejnila hodnocení s tím, že jsem veřejně prohlásila, že podám trestní oznámení a bohužel uvedla kontakt na pána z veřejného restříku. Mé hodnocení ze zboží.cz tedy zmizelo, ale odezva přišla okamžitě, peníze dnes dopoledne dorazily na účet. To je asi jediné pozitivum. Je pravda, že jsem dnes kontaktovala ČOI, ale díky robotu na infolince 222 703 404 jsem se k informaci na další postup nedostala! Nejde o nijak vysoké částky, zpravidla lidé objednávají respirátory, kdy částka spoštovným lehce přesáhne 200Kč, ale jde o to množství lidí, kteří dál objednávají a dopadnou tvrdě na ústa - stačí se podívat na recenze (nikoliv na e-shopu) na zboží.cz. Je-li ve vašich silách tento e-shop ověřit a ujistit reálné problémy, prosím uveďte tento e.shop jako rizikový. Děkuji. Mgr. Eva Čečotková
objednávka číslo 1445164440 5ks nanorouška černá
Ověřit serióznost e- shopu, při zjištění uvedených skutečností zařadit e-shop mezi rizikové subjekty
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Zařadit e-shop mezi tzv. rizikové e-shopy může jen Česká obchodní inspekce, služba VašeStížnosti.cz toto oprávnění nemá.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.