Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
loni 22.11.2013 jsem si koupila u prodejce LaT obchodní dům, zimní kozačky za 399,- Kč. Letos se mně porouchal zip tak, že je nefunkční a bota nejde zapnout, dále je na botě u podrážky prasklina. Reklamaci mně nepřijali s tím, že se záruka na zip nevztahuje, jelikož každý používá zip jiným způsobem a na prasklinu také nereagovali. Chtěla bych se zeptat, jak se můžu bránit? Děkuji
Vrácení peněz nebo výměna obuvi.
|
Tweet |
Záruka se vztahuje na celý výrobek jako celek. Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.
Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
Doporučujeme tedy znovu uplatnit reklamaci a požadovat vydání reklamačního prorokolu. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být řádně odůvodněna. Toto odůvodnění může poté spotřebitelka rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pana Vinh Hoang Van se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.