Společnost


Vinh Hoang Van

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#4901Reklamace obuvi

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 měsíců 27 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2014, před 10 lety

Lucie Hendrychová

Znění stížnosti

Dobrý den,
loni 22.11.2013 jsem si koupila u prodejce LaT obchodní dům, zimní kozačky za 399,- Kč. Letos se mně porouchal zip tak, že je nefunkční a bota nejde zapnout, dále je na botě u podrážky prasklina. Reklamaci mně nepřijali s tím, že se záruka na zip nevztahuje, jelikož každý používá zip jiným způsobem a na prasklinu také nereagovali. Chtěla bych se zeptat, jak se můžu bránit? Děkuji


Požadované řešení

Vrácení peněz nebo výměna obuvi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
1.12.2014 12:18, před 10 lety

Záruka se vztahuje na celý výrobek jako celek. Jakákoliv ujednání mezi prodávajícím a kupujícím, uzavřená před uplatněním práva z odpovědnosti za vadu prodané věci, pokud by v jejich důsledku toto právo zaniklo nebo bylo omezeno, jsou neplatná. Záruka se nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození.

Prodávající je dle zákona o ochraně spotřebitele povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaného zboží nebo poskytovaných služeb, případně i v sídle nebo místě podnikání. Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

Doporučujeme tedy znovu uplatnit reklamaci a požadovat vydání reklamačního prorokolu. Pokud bude reklamace zamítnuta, musí být řádně odůvodněna. Toto odůvodnění může poté spotřebitelka rozporovat znaleckým posudkem. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.7.2015 12:27, před 10 lety

Pana Vinh Hoang Van se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.