Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
12.2. jsem vyzvedl na prodejně v Brně objednávku (objednáno cca týden předtím). Jednu položku z objednávky (pánská bunda) jsem vrátil 17.2. na prodejně, kde jsem dostal potvrzení o převzetí zboží. Bohužel RockPoint není schopen vyřídit vratky na místě, tedy jsem čekal ujištěn, že mají sice 14 dní, ale běžně vrací rychleji.
Dále, že platba bude vrácena na kartu, kterou bylo placeno. Dodnes peníze nemám (mohu doložit kompletním výpisem z karty/účtu, platba není ani k datu původní objednávky 7.2). Telefonická urgence proběhla, obdržel jsem arogantní informaci ať pošlu mail (který jsem již dříve poslal). Poslal jsem tedy další mail. Bylo mi odpovězeno, že byla vratka vyřízena. OK, ale peníze stále nikde, jelikož je to dnes více než 14 dní a důvěra v tuto společnost nikde, obracím se na tuto možnost.
bunda Hannah Bradley DW (m)
Vrácení peněz - částka 1599,- CZK
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle ustanovení § 1829 odst. 1 písm. a) zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle ustanovení § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.