Počet nahlášených stížností: | 465 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 2 |
Objednáno: 2ks FFP3 respirátorů r BreaSAFE® CLASSIC FFP3 dne 23. 2. 2021, objednávkou č. 551161, tentýž den příkazem bance zaplaceno, což prodejce konstatoval zpětným mailem. Veškerá korespondence s prodejcem u mne, včetně faktury. Přesto dodnes zboží nedodáno.
Na upozornění mailem prodejce nereaguje, telefon nikdo nezvedá.
Dodávka měla být realizována prostřednictvím služby PPL.
V přehledu Mé objednávky je uvedeno:
obj. č.: 551161 23.02.2021, 16:30 415,29 Kč 429 Kč Vyřizuje se Sledování zásilky: Není k dispozici (čili zásilka nebyla přepravci vůbec předána)
Na firemním webu se objevila zcela dole poznámka:
"Vážení zákazníci, velmi se omlouváme, ale dodání je momentálně zpožděné díky vládnímu nařízení, Snažíme se urychlit veškeré dodávky. Děkujeme za trpělivost."
2 ks FFP3 respirátorů r BreaSAFE® CLASSIC FFP3 Znovupoužitelný Kód: 1862
Volím cestu urychleného dodání zboží, které potřebuji právě z důvodu, na který se odvolává prodejce ve své poznámce (viz výše).
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.