Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Varuji každého před nákupem v tomto internetovém obchodě.
Dodána použitá sedací souprava s poškozením. Sedačka byla skladem, na první pohled je na potahu vidět, že již byla používána, fleky a znečištění, které nelze vyčistit. Museli jsme znovu vytvořit nový otvor pro nohu, neboť původní nelze použít. Reklamace nebyla uznána. Odpověď zněla cituji: Zboží bylo v pořádku zabaleno a expedováno. Žádné další vyjádření, i když jim byly odeslány fotografie, na kterých jsou jasně vidět fleky a poškození. Katastrofální komunikace s internetovým prodejcem,
vše svádí na výrobce, oni jsou "pouze " internetový prodejce.
Takže prostředník a s polskou firmou Wersal - vůbec nemáte šanci jednat. Nakonec nabídli slevu 1000,- Kč nebo poslat sedačku zpět na vlastní náklady. Podle rady České obchodní inspekce podáme zřejmě žalobu u soudu.
Na naše další návrhy řešení reklamace nereagují, na maily neodpovídají,
jejich telefonické sliby, že případnou další, podstatnou slevu, abychom si
mohli dát sedačku přečalounit /protože vyčistit nelze a již se o to někdo snažil naž nám sedačku poslal/vyzněly na prázdno, musíte volat sami, i když slibují že se ozvou a pak stejný výsledek, reklamace zamítnuta.
Ano, měli jsme a máme zdvořilý přístup, protože vrácení zboží by nikomu nepomohlo, a žádali jsme několikrát o vstřícné řešení, toho jsme se však nedočkali.....
Rohová sedací souprava Opti s regulací sedáku, levý roh, látka Chester 17, cena 30486,- Kč
Měla by nám být poskytnuta skutečná sleva, neboť nám bylo dodáno zcela jasně používané zboží a s poškozením. Žádáme slevu 10000,- Kč. Peníze budou použity na přečalounění.
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se dle ustanovení § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za to, že věc byla vadná již při převzetí. Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (k tomu viz i rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové, sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Prodávající se musí v odůvodnění reklamace vyjádřit ke všem vadám namítaným spotřebitelem. Neučiní-li tak a reklamaci zamítne (ve lhůtě zásadně 30 dnů), mohlo by se o nevyřízení reklamace řádně a včas. V takovém případě má spotřebitel dle § 19 odst. 3 občanského zákoníku nárok na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.