Počet nahlášených stížností: | 464 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
U firmy Viralio (od 23.2.2021 NANOLION MASK) byly na webu ochrannerousky.cz 21.2.2021 objednány 3 ks antivirových nanoroušek z nanovlákna PA6 s aktivním stříbrem AG+, celkem za 747 Kč. Platba provedena předem kartou online. Obdržen mail potvrzující platbu. Následně mail s fakturou a informací že objednávka se vyřizuje a o expedici budou informovat. Tím komunikace prodejce ustala.
Na zaslaný mail (1.3.2021) odpověď nedorazilo. Při pokusu o telefonní kontakt se ozvalo hlášení o přeplněné hlasové schránce.
Zhruba od konce února je na webových stránkách ochrannerousky.cz upozornění o zpožděných dodávkách a snaze o jejich urychlení. Přesto je dodací lhůta 4 dny.
Objednávka č. 538638: antivirové nanoroušky s kódy 15840, 39650 a 39600
Vrácení uhrazené částky.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailu informoval o tom, že ve věci došlo k posunu. Z tohoto důvodu na něj stížnost přeřazujeme, aby měl možnost doplnit informace.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Po stornu objednávky mi byly 11.3. vráceny peníze zpět na účet.
Více v mém vyjádření z půlky března.