Počet nahlášených stížností: | 464 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Objednávka byla zaplacená 19. 2., zboží nebylo dodáno, firma nekomunikuje, na telefon se nelze dovolat. Došlo k přejmenování společnosti, zdá se, že jde o prvky podvodu?
Pokud ne, je poslední šance začít komunikovat a uvést datum dodání.
Jaroslav Malý
respirátory FFP2 - Sada 5ks Respirátor BreaSAFE® COMMUNITY MASK FFP2, 5 ks zdravotnický nano respirátor BALERINA FFP2 PFHM731 - Blue paisley
Dodání zboží nebo vrácení peněz.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Spotřebitel nás prostřednictvím e-mailové komunikace informoval o tom, že společnost ho kontaktovala s přislíbením smírného řešení sporu. Stížnost proto primárně přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost uvést, jak se jeho stížnost vyvíjí.
Ano, potvrzuji, že zboží bylo v pořádku dodáno.
Děkujeme spotřebiteli za vyjádření a stížnost uzavíráme.