Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 21.1.21 jsem si v inter. obchode Megaeshop objednala plys. velblouda (platba predem, doruceni na adresu). Zbozi jsem zaplatila a komunikace obchodu byla rychla a bezproblemova. Dne 2.2. jsem obdrzela e-mail a sms, ze zbozi je pripraveno k odberu v zasilkovne v Zeleznem Brode vzdalenem od nas 10 km. Dne 3.3. jsem obchod kontaktovala pres reklam. formular. Ihned jsem obdrzela potvrzujici e-mail, ze me budou, co nejdrive kontaktovat. Dne 5.3. jsem poslala svoji stiznost s pozadavkem na napravu na firem. e-mail. adresu. Dne 9.3. vyzvednul muj muz zbozi v zasilkovne, protoze to byl posledni mozny den a velblouda jsme potrebovali jako darek pro dceru. Dne 10.3. me e-mailem kontaktovala slecna starajici se o e-mail. komunikaci. E-mail. komunikace byla neuspesna, i pres me opakovane vysvetlovani situace, nepochopila, kde se stala chyba a ujistovala me, ze me budou kontaktovat z reklam. odd.. Dne 15.2. jsem ji vyzvala, zda by me mohla tel. kontaktovat. Coz provedla, slusne jsme si vysvetlily problem. Slibila mi, ze kontaktuje reklam. odd. a ze mam jeste jednou vyplnit reklam. formular, coz jsem provedla. Dne 23.3. mi zaslala e-mail, dale citace"Dobrý den,dnes mi bylo sděleno, že expedice netuší, proč se Vám objednávka nedoručila na adresu, když tak bylo zadáno v objednávce. Náš eshop pro to udělal maximum, zde by bylo potřeba stěžovat si na dopravce, nebo spíše na řidiče. Velice mě to mrzí, že Vám nemohu více pomoci." Teto reakci predchazela dne 19.2. odpoved reklam. odd., dale citace-"Dobrý den, bohužel s tímto my nic neuděláme. Je to chyba dopravce a ne naše. Můžeme ho na to upozornit, že to takhle být nemělo, ale to je vše co s tím mohu udělat. Omlouvám se za komplikace."
Na vyse uvedene situaci me zlobi princip (fin.rozdil doruceni na adresu a do zasilkovny je minimalni, na druhou stranu cas meho muze a naklady na dopravu nejsou zanedbatelne), pozdni reakce na mou stiznost (po vyprseni lhuty pro vyzvednuti zbozi) a odpovedi, ktere se zrikaji odpovednosti za zpusob dopravy zbozi, pricemz uhrada za dopravu byla zaslana Megaeshopu.
zbozi: plys. velbloud 29 cm (369 Kc), doprava: 84 Kc, uhrazeno: 453 Kc
Od Megaeshopu pozaduji vraceni fin. castky ve vysi 250 Kc. Vzhledem k tomu, ze nejsme zamestnanci, musime cas venovat potrebnym vecem a ne naprave chyby a nasledne nesmyslne komunikaci, ktera skoncila sdelenim, ze Megaeshop vubec netusi, proc se chyba stala a ze by bylo potreba stezovat si na dopravce, asi my?, i kdyz jsme dopravu uhradili Megaeshopu.
|
Tweet |
Místo plnění je podstatnou náležitostí obsahu smluvního závazku. Změnit obsah smluvního závazku je možné zásadně jen tehdy, pokud se na tom strany dohodnou. Pokud dojde k jednostranné změně obsahu závazku (tj. ke změně práv a povinností), aniž s ní spotřebitel vysloví souhlas, není tato změna vůči spotřebiteli účinná. Podnikatel má tedy povinnost plnit do původně smluveného místa.
Pokud si spotřebitel zboží již vyzvedl, má právo na náhradu škody. Dle § 2913 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že poruší-li strana povinnost ze smlouvy, nahradí škodu z toho vzniklou druhé straně. Škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Máme za to, že spotřebitel může po společnosti žádat i náklady spojené s dopravou do tzv. zásilkovny. Pro výpočet náhrady za používání motorových vozidel se, pro absenci právní úpravy v oblasti spotřebitelského práva, používá analogicky předpisů pracovního práva. V těch se stanoví, že sazba základní náhrady za 1 km jízdy činí nejméně u osobních silničních motorových vozidel 4,40 Kč (viz § 1 písm. b) vyhlášky č. 589/2020 Sb..). Upozorňujeme však, že dle § 1925 občanského zákoníku platí, že čeho lze dosáhnout uplatněním práva z vadného plnění (tj. v reklamačním řízení), toho se nelze domáhat z jiného právního důvodu (tj. např. z titulu náhrady škody).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.