Společnost


CZC.cz s.r.o.

Počet nahlášených stížností:661
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

73%
27%
Toto skore je založeno na 178 stížnostech.

#4908Nevyřízení reklamace a nevyplacení kupní ceny po odstoupení zpět

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 19 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2014, před 10 lety

Gabriela Sopuchová

Znění stížnosti

Dne 28. 7. 2014 jsem ve Vaší provozovně na adrese Křenová 52, 602 00 Brno zakoupila Ultrabook Lenovo IdeaPad Yoga 2 13,3‘‘T/i3-4010U/4GB/500GB+, SN 148678 (59411601; SCB30258829) za cenu 19.999,- Kč. Na počítači se vyskytla vada nabíjení a počítač nefungoval v pořádku. Proto jsem tuto vadu reklamovala dne 23. 9. 2014 a žádala o opravu. Do dnešního dne mi pořádně nebyla reklamace vyřízena, dne 3. 11. 2014 jsem pouze obdržela první kusou informaci o tom, že se v autorizovaném servisu provádí reklamace „záruční oprava elektroniky pro nabíjení baterie." Tímto již uběhlo 44 dní reklamace. Nepomohlo ani telefonické domlouvání, kdy jsem vždy provolala mnoho peněz za čekání na telefon (odhadem celkově 1,5 hodiny) a odpovědi byly typu "nevíme, předám, počkejte". CZC má dnes počítač i všechno příslušenství a já jsem již 2 měsíce bez notebooku a nemohu na něm pracovat a studovat.

Dne 6. 11. 2014 jsem odstoupila od kupní smlouvy, předala odstoupení osobně na prodejně a zaslala také emailem s doručenkou. Do dnešního dne jsem peníze zpět neobdržela a dostala pouze zpět zprávu, že reklamace měla být údajně ukončena, což dle sdělení samotného CZC není pravda. Požaduji vrácení peněz a náhradu toho, co jsem byla nucena provolat na jejich placené linky.


Produkt

Ultrabook Lenovo IdeaPad Yoga 2 13,3‘‘T/i3-4010U/4GB/500GB+, SN 148678 (59411601; SCB30258829)


Požadované řešení

Vrácení peněz a náhradu peněz za placené linky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2014 09:01, před 10 lety

Reklamace včetně odstranění vady musí být dle § 19 zákona o ochraně spotřebitele vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. V takovém případě může spotřebitel odstoupit od kupní smlouvy a požadovat vrácení peněz v přiměřené lhůtě. Odstoupení je jednostranné právní jednání, které je nutné uplatnit u prodávajícího. Pokud ve stanovené lhůtě společnost peníze nevrátí, ocitá se v prodlení.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
12.11.2014 14:38, před 10 lety

Dobrý den paní Sopuchová,

dle kolegů, šlo o reklamaci s mechanickým poškozením, kde jste dne 10.10. odsouhlasila cenovou nabídku na opravu. Včera nám to teprve výrobce vrátil a notebook bude během zítřka odpoledne na pobočce v Brně.

Omlouvám se za komplikace, ale se značkou Lenovo bojuje teď každý prodejce.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
12.11.2014 20:19, před 10 lety


Gabriela Sopuchová

Dobrý den, pane Bočku,

pouze na okraj uvedu, že 10. 10. jsem nic neodsouhlasovala a s nikým nekomunikovala.

K věci samotné. Jelikož vyřízení reklamace trvalo déle než zákonných 30 dní (viz. výše), tak jsem dne 6. 11. 2014 od kupní smlouvy odstoupila. Není tedy žádný důvod notebook vracet, jelikož kupní smlouva zanikla.

Nyní jste povinni vyplatit mi zpět kupní cenu (viz. vyjádření Dtestu). Pokud by se tak nestalo, byli byste v prodlení a navyšovaly by se Vám nadbytečně náklady s tím spojené.

Gabriela Sopuchová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.11.2014 10:24, před 10 lety

V tomto případě bude záležet na skutečnosti, zda je prodávající schopný prokázat, že byla spotřebitelka informována o zamítnutí reklamace a byla jí nabídnuta mimozáruční oprava, se kterou souhlasila. V takovém případě by nebylo možné odstoupit od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty. Pokud ale prodávající, příp. osoba určená k opravě, neinformovali spotřebitelku o vyřízení reklamace v zákonné lhůtě a spotřebitelka odstoupila od smlouvy, došlo k zániku smlouvy od počátku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.11.2014 10:32, před 10 lety

Dobrý den,

email máme potvrzený z adresy: XY. Tento kontakt je uveden u reklamace.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.11.2014 11:28, před 10 lety


Gabriela Sopuchová

Vážený pane Bočku,

vážím si Vaší práce a aktivity, avšak této jsem se dožadovala přibližně dva měsíce, kdy jsem žádné informace nedostala. Teprve 12.11. mi na mou e-mailovou adresu došel protokol o předání zboží ze servisu, který vyřizovalo reklamační oddělení CZC v Příbrami, kde sami uvádíte, že oprava (podotýkám že i dle protokolu podána dne 23. 9. 2014, tedy v den podání reklamace) trvala 49 dní a byla mi vyměněna baterie. První zmínka o tom, že se nějaká reklamace prováděla jsem od CZC mailem obdržela 3.11.:

"Z tohoto protokolu vyplývá, že v autorizovaném servisu proběhla ZÁRUČNÍ oprava elektroniky pro nabíjení baterie."

O délce vyřizování reklamace tedy dle mého názoru nemůže být pochyb. V dalším doplňujícím e-mailu z téhož dne od CZC došlo k následujícímu vysvětlení:

"ZÁRUČNÍ oprava provedena již byla."

Dále je zřejmé, že měl být notebook posílán někam dále, avšak zcela jsem nebyla informována kde a kam, pouze jsem se dozvěděla z údajného druhého mimozáručního servisu, že k 5. 11. 2014 ještě notebook nikam doručen nebyl. Já sama jsem notebook za celou dobu ani neviděla. Dne 3.11. však od podání notebooku do servisu uběhlo 40 dní. Mám za to, že toto je jasný doklad o délce řešení reklamace a upozorňuji, že dnes je poslední den lhůty pro vyplacení peněžního plnění.

Věřím, že touto cestou bude vše vyřešeno, peníze vráceny a Vaše (CZC) reputace alespoň trochu napravena.

S pozdravem
Gabriela Sopuchová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 12:08, před 10 lety

Strany nabízí pouze tvrzení, které ničím nedokládají. Musíme se tedy uchýlit pouze k obecnému tvrzení, že aby reklamace byla považovaná za vyřízenou, měla by být spotřebitelka v rámci zákonné lhůty zároveň i informována o vyřízení reklamace. Pokud tedy mezi stranami spor bude nadále přetrvávat, jednalo by se zejména o otázku důkazní. Pokud dle prodávajícího nevznikl spotřebitelce nárok na odstoupení od smlouvy z důvodu marného uplynutí lhůty, bylo by vhodné prokázat, že ji informoval (tedy např. zaslat znění e-mailu, na který bylo odpovězeno). Zároveň spořebitelce doporučujeme, aby si překontrolovala e-mail uvedený prodávajícím. Z důvodu ochrany osobních údajů jsme odstranili tento e-mail z veřejné části.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.11.2014 00:02, před 10 lety


Gabriela Sopuchová

Abych doložila a vysvětlila celý proces, tak doplňuji podrobnosti a nahrávám také emaily, které jsem citovala, a na které jsem odkazovala.

Dne 23. 9. 2014 jsem podala reklamaci.
Dne 3. 11 jsem obdržela email (viz příloha), kde je poprvé od CZC napsáno, že "Z tohoto protokolu vyplývá, že v autorizovaném servisu proběhla ZÁRUČNÍ oprava elektroniky pro nabíjení baterie." Současně byl v emailu protokol, který si zřejmě zaslali CZC a jejich servis o tom, že provedli nějakou záruční opravu. I z protokolu je zřejmé, že elektronika nabíjení - baterie - byla v záruce opravena.

Pakliže CZC tvrdí nebo by tvrdilo, že reklamaci neuznali nebo vyřídili dříve a podobně, tak potom nedává smysl, proč fakticky, dne 3. 11. 2014, resp. 12. 11. 2014, byla sdělena informace, že notebook byl dne 3. 11. ZÁRUČNĚ OPRAVEN a následně je posílán někam dále. Jakákoliv jiná prohlášení jsou pouze formální a vůbec by neodpovídaly skutečnému stavu, který CZC opakovaně mně, jako spotřebiteli, tvrdí. Těch emailů s větou "je prováděna záruční oprava" je více.

Nelze brát jakékoliv formální vyjádření či tvrzení, když fakticky reklamace probíhala. O tomto jsou důkazy (viz. email v příloze) a toto odpovídá také protokolu mezi CZC a jejich servisem.

Pokud CZC zasílalo či chtělo následně zaslat notebook dále na mimozáruční opravu něčeho dalšího, pak samozřejmě mohli. To však nic nemění na samotné délce vyřizování reklamace. Bylo by zcela nelogické tvrdit, že reklamace neběží, když současně jako "prodejce sděluji, že provádím reklamační opravu a dne 3. 11. 2014 jsem ji dokončil."

Ať to hodnotím, jak to hodnotím, tak faktický stav je následující:
1) 23. 9. 2014 podáno do reklamace (příloha č. 1)
2) 3. 11. 2014 sděleno emailem "opraveno v záruce" (příloha č. 2)
3) zaslán protokol z medion záručního servisu, že byla záručně opravena závada baterie (příloha č. 3)
4) 3. 11. 2014 opět email, kde pracovník CZC opět sděluje, že "záruční oprava provedena již byla." (příloha č. 4)
5) 12. 11. 2014 zaslán email o vyřízení reklamace - "Vážený zakazníku, toto je vygenerovaný servisní protokol k Vašemu servisu u nás. Tento protokol slouží jako záznam o vyřízení." (Příloha č. 5)
6) přiložen protokol o vyřízení celkové reklamace - den podání je 23. 9., tedy den reklamace, vyřízení 49 dní, záručně opravena elektronika, která byla reklamována "Vyjádření technika: Oprava elektronicke casti." (Příloha č. 6)

Přijato: 23.9.2014 18:05:00
Ukončeno: 11.11.2014 10:43:00
Doba trvání servisu (dnů): 49

7) Z důvodu nevyřízení reklamace v zákonné lhůtě jsem odstoupila od smlouvy (Příloha č. 7).

Myslím, že můžu jen dodat, že jako spotřebitel, který si u CZC kupuje opakovaně zboží, jsem velmi zklamaná. Koupila jsem si notebook za 20 tis. Kč a po dvou měsících jsem ho dala na reklamaci s vadou nabíjení. Aktuálně už třetí měsíc jsem bez notebooku, bez peněz a s prodejcem, kterého jsem považovala za seriózního, se přetahuji o nějaká tvrzení. Přitom je zřejmé, že nepořádek je u prodejce. To nemluvím o tom, jak se mnou mluvili operátoři a že mi nikdo nechtěl nic říct, když jsem se opakovaně ptala na aktuální stav opravy notebooku.

Každopádně lhůta k vyplacení peněz po odstoupení již uběhla, já jsem vše doložila, zdůkazovala. Beru to tedy jako poslední možnost k nápravě od CZC (poslední možnost se vyjádřit, uznat pochybení) a vyplatit obratem peníze. Požaduji také úrok z prodlení, neboť CZC celou dobu ví, jak vše proběhlo.

Jinak už se nebudu dále vyjadřovat a předávám k právnímu vymáhání, a to včetně dalších nákladů na právní služby, úroků z prodlení a škody vzniklé tím, že si musím půjčit jiný notebook jako náhradu. Případ budu také medializovat.

Gabriela Sopuchová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
28.11.2014 10:34, před 10 lety

Dobrý den paní Sopuchová,

dne 23.9. byla založena záruční reklamace RE14041690 (viz. Vaše příloha). Dne 9.10. jste dostala na vědomí a zároveň odsouhlasila pozáruční opravu, která se založila pod mimo záručním servisem SE14002429, na který není omezena časová lhůta.

Omlouvám se, ale firma CZC.CZ, nevidí důvod měnit stanovisko k reklamaci.

Děkuji za pochopení a omlouvám se za komplikace.

Lukáš Boček
Vedoucí reklamací

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.11.2014 11:29, před 10 lety


Gabriela Sopuchová

Dobrý den, pane Bočku,

jak sám píšete v e-mailu, já jsem se vyjádřila k pozáruční opravě na uvedenou částku, jelikož jste mě uvedli v omyl a sami mi napsali, že oprava v rámci záruky NENÍ MOŽNÁ. Neřekli jste mi však, ke kterému dílu a části reklamace, přesto, že jsem se na to dotazovala. Dne 3. 11. jsem však dostala zprávu, že v rámci záruky byla provedena výměna baterie a cenová nabídka se týká výměny základní desky, kterou jste v záruce údajně neuznali. Z toho vyplývá, že jste mi v reklamačním servisu CZC Příbram v rámci záruky zdarma vyměnili baterii (odpovídá také protokolu Vašich servisů, již doloženo výše), vyrozumění mi přišlo se 40 denním zpožděním a nedodrželi jste zákonné podmínky k reklamaci.

Nehledě na to, že ještě 5. 11. nebyl notebook v servisu Lenovo, ve kterém mi měli onu základní desku po vyřízení reklamační opravy vyměnit.

Píšete pouze o servise po záruce. Nijak se nevyjadřujete k ukončení reklamačního procesu, který je pro odstoupení důležitý. Vy jej účelově přehlížíte. Záruční oprava však byla vyřizována do 3.11., resp. 12. 11. Následně mělo být započato se servisem dalších částí. Nechť mediátor sdělí rozhodné datum ukončení reklamace dle předložených důkazů.

Je zřejmé, že baterie byla řešena v záruce. Byť i jako částečné řešení reklamační opravy. Nějaká další závada zřejmě pak měla být řešena dalším servisem.

I když jste řešili v záruce jen některé závady, tak byla reklamační oprava prováděna. Zde nehraje roli, zda jste si již během vyřizování reklamace vyžádali souhlas s následnou další opravou jiných dílů do budoucna. Nebo snad emaily o řešení v záruce Vašeho reklamačního oddělení ze dne 3. 11. 2014 "opraveno v záruce" popíráte? Sdělte, kdy byla reklamace vyřízena - a to s ohledem na předložené důkazy a vyjádření ze dne 3. 11. 2014. Tímto se věc vyjasní.

Pakliže se má jednat o mediaci, navrhněte řešení. Jsem ochotna při vyřešení mimosoudní cestou ustoupit od úroků z prodlení a nepřistoupit k medializaci. Při korektním jednání u Vás mohu učinit další nákup zboží."

Gabriela Sopuchová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.12.2014 16:42, před 10 lety

Dobrý den paní Sopuchová,

posílám ještě soubor, který byl obsahem emailu od pana Kludského. Dole je napsáno, proč se nejedná o záruční opravu.

Děkuji za pochopení.

Lukáš Boček

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
3.12.2014 20:08, před 10 lety


Gabriela Sopuchová

Vážený pane Bočku,

opět se nevyjadřujete ke klíčové věci, tedy kdy byla finálně ukončena reklamace.

Ve Vámi poskytnutém dokumentu se v anglickém jazyce píše, že výměna materiálu a opravné práce jsou prováděny v záruce (Exchanged material and repair works are
carried out under warranty.) i přesto, že jste mi napsali,jak už jsem uváděla výše, že reklamace v rámci záruky není možná. Podávali jste mi tedy zmatené a rozporné informace již během reklamace. Opakovaně je zřejmé, že záruční opravu fakticky nelze zpochybnit.

Z právního hlediska je klíčová záruční oprava a reklamace, nikoliv jakákoli následná placená oprava.

Trvám na vrácení peněz z důvodu nedodržení zákonné lhůty k vyřízení reklamace.

S pozdravem
Gabriela Sopuchová

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
9.12.2014 18:26, před 10 lety

Z dostupných dokumentů vyplývá, že vytýkáná vada byla zčásti řešena záruční opravou a zčásti opravou mimozáruční, se kterou spořebitelka souhlasila. Pro záruční opravu platí ustanovení § 19 odst. 1 zákona o ochraně spotřebitele, které prodávajícímu ukladá povinnost spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.

K povinnosti vyřídit reklamaci řádně a včas se vztahuje i rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR ze dne 27. 7. 2011, sp. zn. 33 Cdo 3228/2009, ve kterém byl vysloven závěr: "Stanoví-li zákon č. 634/1992 Sb. v § 19 odst. 3 lhůtu 30 dnů k vyřízení reklamace od jejího uplatnění, pak prodejce svou povinnost splní, jestliže v zákonné lhůtě (není-li smluvena lhůta delší) též vyrozumí spotřebitele o způsobu vyřízení reklamace; až od tohoto okamžiku lze považovat reklamaci za vyřízenou z hlediska zamezení nevyvratitelné právní domněnky neodstranitelnosti vady."

Z formálního hlediska musíme konstatovat, že výše uvedené povinnosti splněny nebyly. Prodávající neinformoval spotřebitelku o záruční opravě a nevystavil řádný reklamační protokol, ale dokument, ve kterém je záruční a mimozáruční oprava spojena. Nelze z něj tedy identifikovat, jak dlouho trvala záruční oprava, což je důležité pro počítání lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění. Spotřebitelka měla dostat protokol o vyřízení reklamace, který by obsahoval délku záruční opravy, datum vyřízení záruční opravy a odůvodnění té části, ve která byla reklamace zamítnuta. Anglické sdělení, že určitá vada bude v rámci záruky odstraněna nemůže být v tomto případě relevantní.Z hlediska soukromoprávního je důležité informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

V tomto případě je otázkou, zda situaci posuzovat z čistě formálního hlediska. Dovedeme si představit argumenty svědčící ve prospěch obou stran. Spotřebitelka souhlasila s cenovou nabídkou a její informování ze strany prodávajícího by nemělo vliv na celkovou dobu, ve které zboží nemohla používat z důvodu provádění mimozáruční opravy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
2.3.2015 18:04, před 10 lety

Z uvedených komentářů je zřejmé, že mezi stranami není možné dosáhnout mimosoudní dohody. Z tohoto důvodu jsme nuceni stížnost uzavřít. Případné spory mohou být řešeny pouze v soudním řízení u příslušného soudu. V takovém případě doporučujeme spotřebitelce zastoupení advokátem, jejichž seznam je na www.dtest.cz/advokati.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.