Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#49089Vrácení peněz za lístky zrušené akce

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2021, před 4 lety

Stella Chaloupková

Znění stížnosti

Dobrý den,
předminulý rok v říjnu jsem zakoupila 2 lístky na koncert Billie Eilish, který se měl konat 14. července roku 2020. Peníze byly odečteny správně, lístky dorazily, ale poté přišel koronavirus a akce byla samozřejmě bohužel zrušena.

Na to jsem byla firmou kontaktována, že mám k dispozici voucher ve výši 125% ceny, který má trvanlivost do 31. prosince 2021. Já ovšem o voucher zájem nemám, ale nechápu z jejich zpráv a emailu, jestli je možné okamžité vrácení peněz nebo musím čekat do vypršení platnosti voucheru až do toho prosince ( vysvětleno níže).

Toto je totiž uvedeno ve všech emailech.

"You can only claim a refund if your voucher remains unused by its expiration date on 2021/12/31. Please contact us to claim your refund within 90 days after the expiration date."

Děkuji Vám předem moc za odpověď a Váš čas.
Už si s tím nevím rady totiž.


Produkt

Objednávka 23176116 na Billie Eilish- 14. července 2020


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2021 13:29, před 4 lety

Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla kompenzována uhrazená cena vstupenky. Ohledně formy, ve které má být kompenzována cena zaplacená za kulturní akci, uvádíme následující:

Spotřebitelé, kteří si zakoupili vstupenky na kulturní akce, které se měly konat do 30. září 2021, mohou pořadatele těchto akcí požádat ve lhůtě do 31. prosince 2021 o vydání poukazu na jinou kulturní akci. To platí za předpokladu, že:

- došlo ke zrušení původní akce

- ke zrušení akce došlo až po 19. květnu 2020, kdy vstoupil v účinnost zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí

- jedná se o kulturní akci s termínem konání do 30. září 2021

- pořadatel kulturní akce postupoval v souladu se zákonem (tzn. např. o zrušení kulturní akce pořadatel vyrozumí spotřebitele prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků; zde se při posuzování toho, zda došlo či nedošlo k dostatečnému oznámení použije hledisko průměrného spotřebitele).

Poukaz musí pořadatel vydat měsíc od žádosti spotřebitele. Uplatnit poukaz spotřebitelé mohou na akce s termínem konání do 31. října 2022. Zároveň jim pořadatel musí nabídnout náhradní akci nejpozději do 6 měsíců od vystavení poukazu. Pokud spotřebitel poukaz nevyužije (tzn. nevybere si náhradní kulturní akci) nebo pořadatele vůbec o vystavení nepožádá, má následně nárok na vrácení peněz, a to do 14 dnů od skončení ochranné doby. Tou se rozumí doba, která začíná běžet dnem oznámení pořadatele o zrušení kulturní akce prostřednictvím hromadných sdělovacích prostředků a končí dnem 31. října 2022. Vrácení je tedy možné 14. listopadu 2022. Vystavené poukazy jsou platné po dobu trvání ochranné doby a musejí být minimálně v hodnotě uhrazeného vstupného. Pokud poukaz není minimálně v této hodnotě, má spotřebitel právo na to, aby mu byl vystaven náhradní poukaz ve správné výši.

Došlo-li ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb. se nepoužije a spotřebitel by v takovém případě měl nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době po zrušení akce. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.

Vystavování voucherů/poukazů nebo vracení peněžních prostředků by mělo být vždy řešeno přímo s pořadatelem kulturní akce, nikoliv skrze prostředníka.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2021 12:30, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.