Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#49092Odmítnutí reklamace rozbitého elektrického kartáčku

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 13 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
05.03.2021, před 4 lety

Khoi Nguyen Trong

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 12.2.2021 mi dorazil elektrický kartáček z Alzy. Po otevření a rozbalení kartáčku jsem zjistila, že vydává nepřiměřeně hlasité zvuky a že při čištění brní na tolik, že z toho bolí hlava.

Dne 19.2.2021 jsem chtěla odstoupit od kupní smlouvy. Alza mi odstoupení odmítlo. Což mi bylo zdůvodněno tím, že jsem porušila hygienickou pečeť na kartáčku. Abych pravdu řekla, nevím, jak zjistit funkčnost jakéhokoliv produktu, kromě toho abych ho otevřela a zapla.

Nutno podotknout, že kartáček má nastavitelnou hlavici, to znamená, že lze kdykoliv vyměnit hlavu kartáčku.

Dále jsem se dočetla u recenzí produktu, kdy si paní stěžovala na stejný problém. Alza v tomhle případě reagovala kladně a reklamaci v pořádku vyřídila viz. foto.


Produkt

Elektrický zubní kartáček Oral-B Pulsonic Slim Clean 2000 Pink OBJEDNACÍ KOD: ORAZK866


Požadované řešení

Uvítala bych všechny formy řešení. Ať se jedná o vrácení peněz či výměny zboží.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.3.2021 13:43, před 4 lety

Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.

V řešené věci hygienické důvody nebrání tomu, aby spotřebitel odstoupil od smlouvy ohledně "těla" kartáčku a dalšího příslušenství, vyjma použité "hlavy" kartáčku. Tu z pochopitelných hygienických důvodů vracet nelze. Doporučujeme stranám postup dle § 1833 občanského zákoníku - spotřebitel podnikateli vrátí kartáček, a naopak podnikatel spotřebiteli vrátí uhrazenou cenu kartáčku, přičemž tuto cenu ovšem podnikatel pokrátí o hodnotu již použité hlavice.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
16.3.2021 17:38, před 4 lety

Dobrý den,

děkuji za Vaši zprávu.

Dle prověření dané objednávky eviduji, že jsme s Vámi již celou záležitost řešili v rámci oddělení Péče o zákazníky. Vzhledem k tomu, že jste produkt vyjmula z obalu a použila, není možné od kupní smlouvy odstoupit. Na tomto zamítnutí trváme, jak Vám již několikrát bylo sděleno, mrzí mě to.

Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2021 08:19, před 4 lety

Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
17.4.2021 08:50, před 4 lety


Khoi Nguyen Trong

Dobrý den,

děkuji Vám za zájem a za pomoc. Situace se od poslední odpovědi dodavatele nezměnila. I přes naléhání dodavatel nehodlá s reklamací nic dělat. Viz. jak je uvedeno v odpovědi od dodavatele výše. A momentální situace je taková, že kromě rozbitého elektrického kartáčku a ztracených peněz, nic nemáme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2021 13:44, před 4 lety

S ohledem na výše uvedená vyjádření nemáme jinou možnost, než stížnost uzavřít bez dosažení dohody.

Nepodařilo-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.