Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 13. 11. 2020 jsem si objednával od společnosti Alza herní konzoli Playstation 5 a rovnou ji i zaplatil. K nákupu od této společnosti mě vedlo její prezentování, kdy psali, že dodání by mělo být do 27.2.2021, což bylo mnohem dříve, než co uváděli konkurenční firmy. Nedlouho poté mi dorazil email, že pravděpodobný den dodání posouvají na 28.2.2021.
Jelikož jsem v novém roce nedostal od Alzy žádnou informaci, tak jsem se jí rozhodl kontaktovat sám. Neustále se vymlouvali na dovozce a nesdělili mi, jestli zaplacenou objednávku v termínu dostanu nebo ne. Vlastě mi nesdělili žádnou informaci, pouze že je to celosvětový problém, který nedokážou ovlivnit. Žádal jsem alespoň o nějaký časový horizont nebo závazek, přeci jen jsem jim zaplatil velice drahou objednávku. Operátoři byli vždy milí a reagovali okamžitě, ale nesdělili mi nic užitečného.
Podezřívám Alzu, že klamala zákazníky- od dalších uživatelů jsem slyšel, že zatím neuspokojili ani první den objednávek ze září. Nejde mi do hlavy, proč tedy prezentovali to, co prezentovali.
Playstation 5, cena 13 490
Rád bych, aby Alza dostála svým závazkům a dodala mi konzoli nebo sdělila nějaký termín, podle kterého se můžu rozhodnout, jestli mám zkusit své štěstí u jiné firmy.
Můžete mi prosím poradit, jak postupovat a jaké mám další možnosti? Celá situace mi vadí už jen z principu a jsem zastánce toho, že takové věci se mají řešit.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, děkuji za Vaši zprávu. Je mi moc líto jak na Vás situace působí a prověřila jsem informace a zjistila jsem, že bohužel ani výrobce Sony nám v tuto chvíli neumí ani odhadnout, kolik kusů a případně v jakém termínu můžeme zboží očekávat. Jakmile obdržíme od dodavatele informace, jistě Vás budeme informovat. V žádném případě, nebylo našim záměrem Vám jakkoliv nákup znepříjemnit a mrzí mě, že Pro Vás v tuto chvíli nemám příznivější informace. Pokud však na zboží nechcete čekat, objednávku můžete samozřejmě kdykoli stornovat. S přáním hezkého dne, Eva péče o zákazníky
Tak proč stále přijímáte další objednávky? Když ani nevíte, kdy budete schopní uspokojit ty z listopadu? Na rozdíl od ostatních uživatelů se nehodlám nechat odfláknout- podle mě se jedná o pochybení z Vaší strany a neplánuji rušit objednávku, ale obdržet zboží, které jsem si zaplatil před 4 měsíci. Tohle chování z Vaší strany mi přijde nepřijatelné a dovolujete si to, jenom protože Vám to spotřebitelé tolerují. Kdybyste neklamali klienty a omezili množství objednávek jako ostatní prodejci, tak by k tomuto nedošlo. Například v Planeu už bych svou objednávku z listopadu obdržel. Je to o férovém přístupu ke spotřebitelům.
Dobrý den,
objednané produkty jsou z naší strany v případě vytvoření objednávky a dostupnosti zboží dle inzerce na webových stránkách dodávány našim zákazníkům bez zbytečného odkladu dle smluvních podmínkek. U kontretního zmíněného produktu "Playstation 5" se jednalo o vytvaření předobjednávek, kdy byl našim zákazníkům sdělen vždy předpokládaný termín naskladnění od dodavatele, na základě kterého se stav předobjendávky může v průběhu měnit. Naši zákazníci mají během této lhůty nárok předobjednávku zrušit a nechat si bez odkladu navrátit uhrazené prostředky.
S přáním krásného dne, Veronika, Alza.cz
Opět žádná užitečná informace, ani termín dodání. K mé objednávce mi po vypršení původního termínu dodání nebyl komunikován ŽÁDNÝ NOVÝ TERMÍN dodání, takže se nic neměnilo- nic jste neuvedli. Jednoduchá informace, kterou jsem si od Alzy původně přál a o kterou jsem žádal hned v prvním příspěvku zde.
Opět bych se rád vrátil k tomu, že kvůli Vaší prezentaci jsem si u Vás v první řadě objednávku udělal a ZAPLATIL. Kdybyste jednali poctivě a rovnou uvedli, že už nejste schopni uspokojovat objednávky, učinil bych objednávku jinde. V současnosti když objednávku zruším u Vás, budu muset čekat u jiného dodavatele na jeho dodací lhůtu. Jelikož v současnosti stále přijímáte objednávky, a přitom jste neuspokojili mou objednávku z 13. listopadu, tak mám hypotézu, že buď tak vůči mě konáte záměrně a nebo hromadně klamete spotřebitele. Pokud mi takovou hypotézu dokážete vyvrátit, ocenil bych to. Proto to zkouším komunikovat nejdříve přes tento server, než přistoupím k podnětu na ČOI. Prosím tedy o Vaše vyjádření.
Stížnost tímto přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat, popř. uvést náhradní termín dodání.
Dobrý den,
termín dodání bohužel u této konkrétní objednávky znám není. Jak jsme již zmínili, objednávky vyřizujeme postupně a o dalším průběhu všechny zákazníky průběžně informujeme.
Děkuji za pochopení a přeji Vám krásný zbytek dne, Veronika, Alza.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení: