Počet nahlášených stížností: | 342 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
S přítelem hledáme byt v Praze, je mu 22. Já jsem ovšem ještě zletilá, je mi 17 let. Pomáhám mu ale s hledáním. Zaujal nás jeden byt, který byl právě pod doménou s-dražby. Požádala jsem o více informací, protože v popisu jich moc nebylo. V emailu mi poslali odkaz přímo na registraci, ne na podmínky. Ani v emailu a nikde neupozornili na poplatek. Zjistila jsem to až včera, kdy mi email poslali asi po třech měsících . Zněl dost výhružně, jen to se mi nelíbilo. Přišla mi v něm fakturace na zaplacení 5000 korun za registraci a poskytnutí služeb. Email byl také ve spamu, takže jde i na tom vidět, že zde není něco v pořádku. Již jsem jim napsala, že okamžitě odstupuji od smlouvy, zrušila jsem si i registraci. Bojím se, že mě budou ale nadále kontaktovat. O žádném poplatku jsem nevěděla a nebylo na něj ani upozorněno.
inzerát 3055s
Především zrušení fakturace. Odstoupení od smlouvy a smazání mých osobních dat. Zastavení kontaktování mě.
|
Tweet |
Pokud došlo k registraci přímo na portálu společnosti (na adrese https://www.s-drazby.cz/registrace.html) až po 26. 2. 2020, spotřebitel byl velmi pravděpodobně poučen o tom, že registrace je zpoplatněna. Společnost totiž na přelomu února a března provedla úpravu spočívající v tom, že tuto informaci před tlačítko „Registrovat se“ doplnila. Vzhledem k tomu, že je hned za touto informací umístěn také odkaz na aukční podmínky a ceník, nelze již tvrdit, že spotřebitel nebyl o zpoplatnění registrace poučen. Dodáváme však, že pro účely jasného informování by dle našeho názoru bylo vhodnější ještě uvádět částku, kterou je nutné zaplatit rovnou, či ji aspoň v ceníku odlišit od ostatních. Připojujeme také varování Exekutorské komory ČR: https://www.ekcr.cz/1/aktuality-pro-media/2683-exekutorska-komora-varuje-ceskym-internetem-se-siri-podvodne-drazby?w=. Tolik k upozornění na změněný přístup společnosti ve věci 'způsobu informování spotřebitele o cenách'.
Částka 5000,- je dle ceníku společnosti účtována za "zajištění informací ke klientem poptávané dražbě a e-mailovou podporu." V případě neposkytnutí služeb lze namítat bezdůvodné obohacení dle § 2991 občanského zákoníku.
V případě poskytnutí služeb je v závislosti na rozsahu a povaze poskytované služby možné zvážit namítání neúměrného zkrácení dle § 1793 občanského zákoníku (vhodné např. v situaci, kdy se spotřebitel domnívá, že hodnota poskytnuté služby neodpovídá výši poplatku).
Odstoupení od smlouvy uzavřené na dálku je možné zásadně do 14 dnů ode dne uzavření smlouvy.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
K dalšímu upřesnění a vysvětlení je možné kontaktovat naši právní poradnu na tel. čísle 299 149 009.
Dobrý den, souhlasíme s názorem dTestu, informovanost spotřebitele v pořádku, poučení v pořádku, umístění odkazu podmínek a ceníku v pořádku. Ohledně varování EKCR, tak již opakovaně uvádíme, že se nikde neprezentujeme jako dražebník tudíž již z tohoto důvodu je toto upozornění nesmyslné, s veřejnými informacemi nakládáme dle doporučení Ministerstva vnitra ČR: https://www.mvcr.cz/clanek/informace-verejneho-sektoru-a-jejich-dalsi-komercni-vyuziti.aspx. Děkujeme za úhradu poplatku. To že Vám naše emaily chodí do spamu, tak za to se omlouváme, ale jde spíše o nastavení Vašeho spam filtru. Ničeho se nebojte, nejsme v pravěku, pohledávky řešíme právní cestou.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, asi jste nečetl odpověď d-testu, protože mluvíte úplně od věci. Pokud jste ji přečetl, tak určitě víte, že jsem se registrovala 23.12.2020, což je ještě před přidáním informací o platbě registrace u tlačítka. Takže je z toho všeho zřejmé, že v té době o tom informovanost byla nulová. Již měsíc se nikdo neozval. Psala jsem již na ČOI o mém případů a poskytla jsem více informací i s detaily Vašeho emailu. Tam mi napsali, že nárok na platbu nevznikl a platbu uhrazovat nemám. Je to pro mě už ukončeny případ. Přijde mi směšné z dítěte vytahovat peníze, ještě k tomu podvodem. Hezký den, Černá.
Jen upřesníme, že přidání informace proběhlo 26. 2. 2020. Z vyjádření spotřebitele plyne, že si spotřebitel nepřeje pokračovat ve smírném řešení sporu, a proto stížnost uzavíráme.