Počet nahlášených stížností: | 56 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.12.2019 jsem zakoupil u uvedené společnosti dvě vstupenky na koncert Paul van Dyka do Zoner BOBYHALL na 10.4.2020 v ceně 1 990,- Kč, které mi přišly e-mailem 27.12.2019. Dne 18.3.2020 přišel e-mail s informací, že akce se ruší, a (cituji) že mě mohou uklidnit, že vstupné zpět dostane každý (bylo podtrženo), jen nám prosíme dejte čas, usilovně vše řešíme (konec citátu).
Dne 23.4.2020 další e-mail, že se jedná o náhradním termínu koncertu, kdo nechce čekat, může vyměnit vstupenky za jiné akce. Jiné řešení pro nás nemají, jelikož jejich ztráty jsou obrovské atd. atd.
V dalším e-mailu info, že se podařilo dojednat nový termín koncertu, a sice 19.3.2020. Ovšem e-mail 18.2.2021 upozorňuje, že koncert 19.3.2021 se ruší, jednají o novém termínu, vstupenky zůstávají v platnosti nebo je mohu vyměnit za poukazy ve stejné hodnotě.
Před tím jsem dvakrát telefonoval do společnosti, že trvám na vrácení peněz, jak uváděl výše zmíněný e-mail. Stroze mě upozornili, že si mám přečíst Všeobecné podmínky, kde je uvedeno, že peníze vrací pořadatel, ne oni jako prodejci. Pořadatele se sídlem v Londýně zastupuje jistý p. V. z Brna, a to je všechno, co se o něm dá zjistit (žádné spojení telefon, e-mail, nic). Proto jsem 24.2.2021 napsal obsáhlý e-mail se shrnutím celé situace a požadavkem na vrácení peněz. V odpovědi 26.2.2021 ani zmínka o vrácení peněz, ale že se jedná o novém termínu a vstupenky zůstanou v platnosti, nebo si mám vyzvednout poukaz na jinou akci. Považuji jednání společnosti Ticketlive za velmi neetické až arogantní.
Vstupenky s kódy 1927073818419 a 1927074165147
Požaduji vrácení peněz, jak i uváděl e-mail Ticketlive z 18.3.2020, že peníze budou vráceny. Zakoupil jsem vstupenky na určitý termín, který mi vyhovoval (10.4.2020), veškerá jiná řešení jsou pro mě nepřijatelná a následné jednání společnosti Ticketlive považuji za úhybné.
|
Tweet |
Byla-li zrušena původní akce, má spotřebitel nárok na to, aby mu byla vrácena uhrazená cena vstupenky.
Došlo-li ke zrušení akce již před 19. květnem 2020, zákon č. 247/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na oblast kulturních akcí, se nepoužije. To pro spotřebitele znamená, že mu pořadatel nemůže vnutit voucher na náhradní kulturní akci proti jeho vůli, a spotřebitel má nárok na vrácení peněžních prostředků v přiměřené době po zrušení akce. Ta podle nás činí asi jeden měsíc.
Právo na vrácení peněžních prostředků je možné uplatnit vůči pořadateli akce. Tomu lze zaslat výzvu např. i na adresu sídla.
V případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů se může spotřebitel obrátit na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Dobrý den,
v podobných věcech logicky dodržujeme pokyny pořadatele, dle naší společné smlouvy nemůžeme dělat nic proti jeho vůli.
Nabídka voucheru nám přijde adekvátní - událost byla zrušena na základě vládních nařízení a navíc má platnost dva roky. Výměna za voucher je zcela běžná a běžně akceptovatelná forma, která má oporu v aktuálně platných zákonech.
Souhlasíme se společností v tom, že nabídka voucheru může být adekvátní. Je třeba ale zdůraznit, že v situaci, kdy na řešenou věc nedopadá zákon č. 247/2020 Sb. (což je tato situace), a voucher tedy není možné spotřebiteli vnutit proti jeho vůli, ale pouze na základě informovaného a výslovného souhlasu spotřebitele, je nutné, aby
i) pořadatel akce spotřebitele poučil o tom, že nejde o voucher ve smyslu výše zmíněného zákona č. 247/2020 Sb., ale že jde o specifický "smluvní typ" voucheru,
ii) pořadatel akce spotřebitele poučil o vlastnostech voucheru (do kdy platí, co se stane po uplynutí doby platnosti atp.),
iii) pořadatel akce spotřebitele poučil o tom, že má nárok na to voucher odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků.
Jen v takovém případě může spotřebitel udělit s vrácením peněz ve formě voucheru informovaný souhlas. Nebyl-li informovaný souhlas udělen, může spotřebitel namítat uvedení v omyl dle § 583 občanského zákoníku. Pokud by k tomu došlo, bylo by jednání vedoucí k poskytnutí voucheru neplatné a spotřebitel by měl nárok na vrácení peněžních prostředků.
Vrácení peněžních prostředků je nutné řešit primárně s pořadatelem akce, pokud smlouva o zprostředkování nestanoví jinak.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, aby měl možnost reagovat a informovat o vývoji případu.
Vzhledem k tomu, že jsem nebyl ze strany společnosti náležitě poučen, a to zvláště v bodě iii), že mám nárok na to voucher odmítnout a požadovat vrácení peněžních prostředků, a také vzhledem k ujištění v e-mailu z 18.3.2020, že vstupné zpět dostane každý, trvám na vrácení peněz.
Těžko mohu vrácení peněžních prostředků řešit s pořadatelem akce, když jej není možné dohledat (českého zástupce), jak jsem uvedl již v prvotním vyjádření. Myslím si, že společnost by se už konečně měla k celé situaci postavit čelem, a když umí vybrat peníze za vstupenky, měla by i pomoci při jejich vrácení.
Tímto zdvořile žádáme společnost o reakci na výše uvedená vyjádření.
Žádáme společnost, aby se k případu vyjádřila. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Dobrý den,
změny termínů a způsoby refundace bohužel nespadají do našich kompetencí.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Pokud platí poslední vyjádření společnosti, chápu, že změny termínů nespadají do jejich kompetence, pokud tam nespadá ani způsob redundance, proč slibovali, že o peníze určitě nepřijdeme? Já o ně přišel, dosud se se mnou společnost ani nepokusila spojit a domluvit vrácení peněz! Stále se pouze vykrucuje a vše se snaží natahovat různými výmluvami, kde je jediným cílem peníze nevrátit, tzn. mě okrást. Mám veškerou komunikaci se společností uchovanou, a její postoj je pro mě jako k zákazníkovi naprosto neslušný a nepřijatelný. Vyřešení záležitosti ze strany společnosti je v nedohlednu, proto předávám tuto kauzu k dořešení svému právníkovi.
Dobrý den, tato událost nebyla zrušena, ale přeložena a uskuteční se 18.3. 2022. Pro akci se tedy skutečně našel náhradní termín. Také zde byla možnost výměny vstupenek za vouchery, které mohly být vyměněny za vstupenky jinou událost. Vaše vstupenky na tento náhradní termín jsou v platnosti. Můžete je tedy sám využít, někomu je darovat, či případně zkusit prodat.
Děkujeme společnosti za vyjádření. Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel se již nevyjádřil, z tohoto důvodu stížnost uzavíráme.
Pouze doplníme, že přeložení termínu v zásadě není možné učinit bez souhlasu spotřebitele, a to i kdyby to měl pořadatel nebo prodejce vstupenek vyhrazené ve smlouvě/obchodních podmínkách [zakazuje to § 1814 odst. g) občanského zákoníku].