Společnost


FIRO-tour a.s.

Počet nahlášených stížností:29
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49129Bezdůvodné obohacení FIRO-Tour a.s.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2021, před 4 lety

Jana Střílková

Znění stížnosti

Dne 14.2.2021 jsme zakoupily zájezd u CK Firo-Tour a.s. č. SML o zájezdu v termínu od 14.3.-21.3.2020.Dne 13.3.2020 nám CK oznámila, že zájezd nelze realizovat (letecká společnost údajně přestala létat -z důvodu covid19) a dohodly jsme se s CK na novém termínu, tj. od 12. do 19.9.2020. Číslo smlouvy o zájezdu zůstalo stejné, SML podepsána 13.3.2020. Dne 6. 4. 2020 nás ještě CK oslovila s tím, zda přeci jen nechceme přijmout voucher na jakýkoliv jiný zájezd + nějaká bonifikace, to jsme odmítly. Ale dne 19.8.2020 nám CK zaslala dopis o zrušení našeho zájezdu (bez zdůvodnění) a měli jsme vyplnit návratku. Když jsme tedy žádali o vrácení plateb, CK odmítla s tím, že je v moratoriu. Zájezd se měl konat po 31.8.2020, tedy s na něj nevztahuje tzv. ochranná doby, o kterou se odkládá vrácení plateb uhrazených zákazníkem za zájezd (Lex voucher) požádaly jsme o vrácení ceny zájezdu na účet, ze kterého byla hrazená. Následně nás CK informovala, že vstoupili do moratoria a nemáme nárok na vrácení plateb a máme vyčkat. Dne 28.2.2021 skončilo půlroční moratorium a CK nevyhlásila úpadek, tudíž jsme je opakovaně vyzvaly k vrácení částky. Pracovnice CK nás informovala, "dle mi zatím dostupných informací bychom měli mít do května všechny naše závazky uhrazeny." S takovým postupem nesouhlasíme, nemáme nyní ani voucher (voucher neakceptujeme), ani vrácené platby za zájezd (uhradily jsme plnou cenu zájezdu). Požadujeme vrácení uhrazených plateb a to včetně zákonného úroku z prodlení. Nevěříme, že naše nároky budou společností FIRO-tour a.s. vyplaceny do května, bez návrhu na vydání bezdůvodného obohacení. Považujeme to pouze za taktické odsouvání jejich povinností ze smlouvy o zájezdu, po předchozích komunikacích s pracovníky CK již nemáme důvěru, že bez soudní pře své platby obdržíme.


Produkt

Smlouva o zájezdu


Požadované řešení

Požadujeme okamžitou úhradu své pohledávky, nejpozději do 17.3.2021 a to na účty, ze kterých platby přijali. CK jsem vyzývala e-mailem dne 3.3.2021, požádala o vrácení do 17.3.2021, tj. +14 dnů od výzvy. Prozatím jsme nepožadovali vydání úroků z prodlení.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.3.2021 08:07, před 4 lety

V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2021 12:40, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.