Společnost


viagogo

Počet nahlášených stížností:600
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#49138Nedodání peněžních prostředků za prodané vstupenky na Viagogo

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 8 dnů 18 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.03.2021, před 4 lety

Tomáš Barák

Znění stížnosti

Dobrý den,

všude je spousta stížností na Viagogo z důvodu předražených nebo falešných vstupenek atd. Ale momentálně povýšili své podvodné praktiky na ještě vyšší úroveň.

Kvůli pandemické situaci jsem chtěl prodat své 2 e-vstupenky (v elektronické podobě) na koncert v celkové hodnotě 4 580 Kč. Poskytl jsem pochopitelnou slevu a nabídnul je za 3 980 Kč.
Po pár dnech mi přišlo oznámení, že moje vstupenky byly prodány. Tomu ani nevěřím. Podle mě si je akorát přivlastnili, nakopírují je a teď je budou rozesílat mnoha dalším zájemcům.
Jaké ale bylo moje překvapení, když jsem zjistil z jejich vyjádření, že peníze dostanu až 21 dní po uskutečnění koncertu. Koncert byl už před mým prodejem vstupenek 2x přesunutý, teď platí datum 29.6.2022, tedy za více než rok a čtvrt. I kdyby se za tak dlouho koncert konal, což nemusí, tak jsem teď bez vstupenek i bez peněz za jejich prodej.
Nejsem zdaleka jediný, na Facebookové skupině Victims of Viagogo se rozjela diskuze, kde i další popisují stejný případ.

Jsem si vědom toho, že tato praktika se používá i u jiných přeprodejců vstupenek. Údajně má chránit kupujícího právě před prodejem neplatných nebo falešných lístků. Do jaké míry je legální držet cizí peníze u sebe více než rok, to netuším.
Další podraz z jejich strany je ten, že podle svých vlastních podmínek mají poskytovat při prodeji e-vstupenky 48 hodin prodávajícímu na potvrzení, že dané vstupenky má stále k dispozici a prodej tedy může být uskutečněn. Aniž bych však dostupnost vstupenek potvrdil, tak za 10 minut mi přišel druhý mail, ve kterém mi sdělili, že vstupenky už byly prodány. Kdybych je už neměl, tak mám asi smůlu.

Z toho všeho vyplývá jediné - Viagogo nejen, že poskytuje lidem násobně předražené, neplatné nebo horší vstupenky na jiná než uvedená místa. Momentálně vydělávají a drží hromady peněz jak od nakupujících, tak od prodávajících a nikomu nedají ani zakoupené vstupenky, ani peníze za jejich prodej. A to vše pod záminkou "bezprecedentní situace na celém světě kolem koronaviru".

Neočekávám příliš možností jak se bránit, ale píšu to sem hlavně, abych informoval jak vás, tak i ostatní.

Pokud možno hezký den všem.


Produkt

Vstupenky na koncert Two Steps From Hell - středa 29. června 2022, 20:00 O2 Universum, Praha 7-Bubeneč, Česká republika


Požadované řešení

Poskytnutí peněžních prostředků od zprostředkovatele Viagogo za uskutečněný prodej mých vstupenek.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2021 12:34, před 4 lety

Čas plnění je základní náležitostí každého smluvního vztahu a strany by se na něm měly dohodnout předem. Pokud se strany nedohodly na tom, kdy zprostředkovatel prodávajícímu poskytne plnění (finanční prostředky), na které má prodávající po úspěšném zprostředkování prodeje nárok, může prodávající požadovat poskytnutí plnění (finančních prostředků) ihned. Zprostředkovatel je povinen mu v takové situaci vyhovět a bezodkladně po výzvě plnit (§ 1958 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Dlužník, v jehož postavení je v této situaci společnost Viagogo, nemůže jednostranně stanovit čas plnění, není-li ve smlouvě výslovně ujednáno něco jiného.

Společnost Viagogo ani nemůže změnit čas plnění jednostranným oznámením [§ 1814 písm. g) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník]. K takové změně týkající se času plnění se vyžaduje dohody stran (§ 1790 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).

Společnost Viagogo se přesunula ze Švýcarska do USA. Dozorovým orgánem je tedy Federal Trade Commission (https://www.ftc.gov/), přičemž podnět lze podat skrze formulář dostupný z tohoto linku - https://reportfraud.ftc.gov/#/.

Výše uvedené právní hodnocení se váže k situaci, kdy by byl daný vztah posuzován dle českého práva.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
16.4.2021 16:14, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.