Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Firma nesplácí dluhopisy respektive úrokový výnos dle uzavřených smluv.
Sám jsem se snažil dovolat na majitele pana Š., poslal jsem i mail , ale bohužel bez odpovědi. Nyní budu řešit předžalobní výzvu s právníkem.
Spojil jsem se již s jiným investorem, který má stejný problém.
Sám jsem před rokem nakoupil 4 dluhopisy Webimex III - 9,2/2022 v celkové hodnotě 100.000,- Kč a dle smlouvy má být čtvrtletně vyplácen úrokový výnos . Poslední úrokový výnos jsem obdržel 1.7.2020.
dluhopis WEBIMEX III - 9,2/2022
Emitent by měl sdělit jak bude řešit tuto vzniklou situaci.nejlépe by byl vrátit celou dlužnou částku, tedy 100.000,- Kč
|
Tweet |
Je-li společnost v prodlení se splacením dluhopisu, je vhodné ji vyzvat k plnění prostřednictvím předžalobní výzvy. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nedojde-li ze strany společnosti k nápravě, bude vhodné vyhledat služeb advokáta a svého práva se případně domáhat soudní cestou. Před nákupem jakéhokoli dluhopisu doporučujeme spotřebitelům, aby postupovali v souladu s doporučením České národní banky publikovaném na webových stránkách http://www.cnb.cz/cs/spotrebitel/ochrana_spotrebitele/desatero_spotrebitele.html.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.