Společnost


Fincollect SE

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49156Neoprávněný závazek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2021, před 4 lety

Ivan Kolář

Znění stížnosti

Dobrý ded,

vzal jsem si krátkodobou půjčku a měl jsem dluh u společnosti credit portal, který jsem uhradil po urgencích dne 18.2, poté co jsem obdržel sms, že pokud neuhradím dlužnou částku (14.666Kc) do 25.2, bude můj dluh předán vymahací agentuře (spol. Fin Collect). Poté, co jsem dlužnou částku uhradil, dostal jsem týž den email, že můj dluh byl předán agentuře a která mi nyní hrozí, ať zaplatím dlužnou částku ve výši 17.257 Kč. Email jsem dostal dne 18.2.v 9:50:24; 13 minut poté,co jsem společnost creditportal informoval emailem o okamžité úhradě 18.2. Poté mi v 9:52 přišla sms, že společnost obdržela dlužnou částku a že aktuální dlužná částka je 0Kč.

Nicméně, agentura mi posílá emaily, že stále dlužím této společnosti. Od počátku rozporuji změnu věřitele. Fin Collect mi minulý týden napsala email, kde mi oznamuje, že kontaktovali společnost credit portal a že byla dlužná částka uhrazena, nicméně jí stále dlužím 2.700 Kč za poplatky za postoupení pohledávky. Dnes mi dokonce poslali email ohledně dlužné částky opět ve výši 17.257 Kč.

Poprosím, jak mám v této věci postupovat, protože odmítám cokoliv zaplatit.

Děkuji, přeji příjemný den.

Ivan Kolář


Produkt

Pohledávka ID: 578482 u společnosti Fin Collect


Požadované řešení

Přeji si, aby mě společnost již nekontaktovala a stornovala pohledávku.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2021 13:08, před 4 lety

Pokud bylo spotřebiteli sděleno, že pohledávka bude postoupena inkasní společnosti pouze v případě, kdy nedojde k zaplacení dlužné částky do 25. 2. 2020, tak spotřebitel, zaplatil-li dlužnou částku do tohoto termínu, nemá podle našeho názoru vůči inkasní společnosti žádná práva a povinnosti.

Spotřebitel totiž svoji povinnost splnil "v termínu" vůči původnímu věřiteli a inkasní společnosti byla postoupena vlastně již neexistující pohledávka. Inkasní společnost nemůže po spotřebiteli žádat, aby zaplatil poplatek za vymáhání dluhu, který už v době postoupení vůbec neexistoval. Své nároky může inkasní společnost vznášet nanejvýš vůči věřiteli, který ji postoupil již neexistující pohledávku.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2021 13:50, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.