Počet nahlášených stížností: | 2 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 24.2.2021 jsem přes e-shop OnlineMedical s.r.o. / České NANO roušky
zakoupil 5x NanoRespirátor FFP2, dodání přes Zásilkovnu. Celková cena 1.450 kč. Platba byla provedena ihned kartou. Ve stejný den dorazilo emailem potvrzení o přijetí platby s informací od e-shopu, že jakmile bude zásilka vyřízena, pošlou mi email.
Dosud zboží nedorazilo, e-shop nereaguje na dotaz kdy zboží dorazí (email odeslán 4.3.2021). Pevná linka i mobil jsou opakovaně nedostupné (zkoušel jsem několikrát v posledních asi deseti dnech).
5X ČESKÝ NANORESPIRÁTOR FFP2 - ZNOVUPOUŽITELNÝ - BÍLÝ, kód: 2507, značka: BreaSAFE® / Nanolab
Prosím o:
1) o neprodlené zaslání objednaného zboží
případně
2) o stanovení termínu dodání objednaného zboží.
Pokud bod 1) ani 2) v blízké době nenastanou, odstupuji od kupní smlouvy a žádám o vrácení peněz dle § 1978 občanského zákoníku.
Děkuji.
S pozdravem
Ivan Dzido
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den. v systému evidujeme, že již byla celá záležitost vyřešena a částka navrácena. Bohužel se tak stalo v období, kdy naše zákaznické centrum bylo plně přetížené a nedařilo se vyřizovat každý telefonát nebo email. Nyní je naše zákaznické centrum posílené a není problém se k nám dovolat. Tímto se Vám ještě jednou omlouváme za vzniklou situaci.
S pozdravem
Tým českénanoroušky
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den, prodejce akceptoval storno mojí objednávky pro nedodané zboží a vrátil peníze na účet. Zároveň se omluvil za nereagování, důvodem byly limitované kapacity call centra a vyšší objem objednávek.
Dobrý den, jsme rádi, že došlo k vyřešení této stížnosti smírnou cestou. Přejeme Vám klidné dny. S pozdravem Tým OnlineRoušky.cz
Na základě výše uvedených vyjádření smluvních stran stížnost uzavíráme s dosažením dohody.