Společnost


Zoetel s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49166Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 12 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.03.2021, před 4 lety

Eva Skálová

Znění stížnosti

Dobrý den.
Dne 7.2.2021 jsem prostřednictvím e-shopu www.vasphone.cz uzavřela kupní smlouvu, jejímž předmětem byl mobilní telefon značky Samsung Galaxy S20 FE G780F 6GB/128GB Dual SIM Mint.
Od kupní smlouvy jsem odstoupila v 14 denní lhůtě a telefonní přístroj zaslala prodávajícímu na vlastní náklady prostřednictváím smluvního přepravce.
Dodavatel telefonu firma Zoetel mi 1.3.2021napsal následující:
Dobry den dnes jsme obdrželi od vas balik kde žádáte vraceni zboží Samsung Galaxy S20 FE Mint avšak po rozbalení bylo zjištěno následující: 1. telefon ma na zadním krytu škrábanec - fotku zasíláme v příloze 2. IMEI telefonu se neshoduje s krabičkou a ani s fakturou také zaielame fotky v příloze proto bychom vas chtěli poprosit abyste nam vrátili telefon který nebude mít známky používání a bude mit spravne IMEI v opačném případě vám zboží budeme vracet zpět, dakujeme.
Dodavateli jsem opakovaně napsala, že trvám na odstoupení od smlouvy a upozornila ho, že trvám na dodržení zákonného postupu.
Ten však můj požadavek odmítá. A chce mi zaslat zboží zpět.
Prosím o Vaši pomoc. Předem děkuji. S pozdravem Eva Skálová

Níže posílám mé dopisy dodavateli jak šli za sebou:
Odstoupení od smlouvy

Nakupující:
Mgr. Eva Skálová
***


Prodávající:
Zoetel s.r.o
Jana Švermu 9
07101, Michalovce


Dobrý den,
prodávajícímu Zoetel s.r.o, Jana Švermu 9, 07101, Michalovce, IČO: 52 887 405, tímto oznamuji, že odstupuji od smlouvy

– na toto zboží: Samsung Galaxy S20 FE G780F 6GB/128GB Dual SIM Mint
– datum přijetí zboží:
– jméno a příjmení spotřebitele: Eva Skálová
– adresa spotřebitele: ***, Česká republika
– číslo objednávky: *** (7. února 2021)
– peníze zaslat na účet: 67 01 00-22 08 09 90 53/ 6210.
– datum: 18.2.2021


Předem děkuji za kladné vyřízení mé žádosti.


S pozdravem Eva Skálová





Odstoupení od kupní smlouvy

Nakupující:
Mgr. Eva Skálová
***
Česká republika


Prodávající:
Zoetel s.r.o.
Jana Švermu 9
07101 Michalovce
Slovensko


Dobrý den,
dnes 1.3.2021 jsem obdržela Váš e-mail, ve kterém rozporujete odstoupení od kupní smlouvy týkající se telefonního přístroje Samsung Galaxy S20 FE G780F 6GB/128GB Dual SIM Mint, které jsem Vám zaslala jménem spotřebitele Eva Skálová, ***, Česká republika, číslo objednávky: **** (7. února 2021).

V e-mailu uvádíte, že přístroj je poškozený, že vykazuje škrábanec na zadním krytu a dále pak mi sdělujete, že se jedná o jiný přístroj, protože IMEI telefonu se neshoduje s krabičkou a ani s fakturou.

S výše uvedeným nesouhlasím a na odstoupení od kupní smlouvy trvám. Přístroj jsem na základě učiněné objednávky v dobré víře přijala. Bohužel se ukázalo, ihned při počátečním zapnutí, že nemá funkci wifi volání, kvůli kterému jsem si jej pořizovala. Proto jsem se rozhodla odstoupit od kupní smlouvy. Chci poukázat na fakt, že jsem do něj ani nevložila svoji SIM kartu, a tak nedošlo k žádnému užívání přístroje. Proto není možné, aby byl mojí vinnou poškozen (viz Vámi uváděný škrábanec na zadní straně).

Dále uvádíte, že se vlastně vůbec nejedná o přístroj u Vás zakoupený, protože IMEI je rozdílný oproti krabičce a zaslané faktuře. K tomuto mohu sdělit pouze to, že k záměně telefonu nemohlo v žádném případě dojít na mé straně. Přístroj stejného typu a barvy jsem si jinde nepořizovala ani jej nevlastním. Když mi přístroj od Vás došel, nenapadalo mne kontrolovat, zda IMEI telefonu se shoduje s krabičkou či fakturou. Každopádně když jsem od kupní smlouvy odstupovala, vložila jsem do krabičky přístroj, který jste mi zaslali. Myslím si, že k záměně zboží tak muselo dojít na Vaší straně, když jste jej přijali v rámci odstoupení od smlouvy.

Vzhledem k tomu, že uzavřená kupní smlouva mezi našimi stranami splňuje veškeré požadavky dle českého právního systému, žádám Vás, aby jste na základě Zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník § 2161, odst. 2 prokázali, že zboží nebylo zaměněno a poškozeno na Vaší straně. Dále znovu zdůrazňuji, že je vyloučeno, aby k záměně došlo na mé straně, protože já jako spotřebitel (nebo nikdo jiný z rodiny) nevlastním více takových typů telefonních přístrojů, aby k záměně mohlo dojít.

Od kupní smlouvy chci nadále odstoupit a trvám na vrácení plné částky.

Jako další možné řešení situace navrhuji, že jsem ochotna od Vás zakoupit přístroj Samsung Galaxy S20 128GB v růžové barvě. Zbytek částky bych samozřejmě doplatila.



S pozdravem Eva Skálová



Odstoupení od kupní smlouvy

Nakupující:
Mgr. Eva Skálová
***
Česká republika


Prodávající:
Zoetel s.r.o.
Jana Švermu 9
07101 Michalovce
Slovensko


Dobrý den,
reaguji na zaslaný e-mail ze dne 4.3.2021.

Telefon zaslat zpět nechci. Nadále trvám na odstoupení od smlouvy.

Telefon jsem s jiným přístrojem nezaměnila, kryt nepoškodila, stejně tak nesundala ochrannou výrobní fólii. Naopak jsem byla překvapená, že na telefonu žádná nebyla. Myslela jsem si, že se již nelepí.

Vzhledem k tomu, že uzavřená kupní smlouva mezi našimi stranami splňuje veškeré požadavky dle českého právního systému, žádám Vás, aby jste na základě Zákona č. 89/2012 Sb. občanský zákoník § 2161, odst. 2 prokázali, že zboží nebylo zaměněno a poškozeno na Vaší straně. Dále znovu zdůrazňuji, že je vyloučeno, aby k záměně došlo na mé straně, protože já jako spotřebitel (nebo nikdo jiný z rodiny) nevlastním více takových typů telefonních přístrojů, aby k záměně mohlo dojít.

Od kupní smlouvy chci nadále odstoupit a trvám na vrácení plné částky.

Pokud do 10 dnů neobdržím částku na můj účet, předám případ k prošetření Slovenské obchodní inspekci.


S pozdravem Eva Skálová



Odstoupení od kupní smlouvy

Nakupující:
Mgr. Eva Skálová
***
Česká republika


Prodávající:
Zoetel s.r.o.
Jana Švermu 9
07101 Michalovce
Slovensko


Dobrý den,
opět jsem obdržela Váš e-mail (dne 5.3.2021), ve kterém píšete, že není možné odstoupit od kupní smlouvy vráceného zboží mobilní telefon Samsung Galaxy S20 FE G780F 6GB/128GB Dual SIM Mint.

Dne 7.2.2021 jsem prostřednictvím vašeho e-shopu www.vasphone.cz s vámi uzavřela kupní
smlouvu, jejímž předmětem byl mobilní telefon značky Samsung Galaxy S20 FE.

Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena pomocí internetu, tj. typického prostředku komunikace na dálku, rozhodla jsem se využít svého práva podle ustanovení § 1829 odst. 1 ve spojení s § 1818 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění, a tímto jsem Vám oznamila, že od výše uvedené kupní smlouvy odstupuji. Zboží jsem Vám vrátila zpět na Vaši adresu ve 14 denní lhůtě. Tím jsem naplnila požadavky platného zákona. Proto trvám na dodržení ustanovení § 1832, odst. 1.
„Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu podnikatel bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem…“

Nadále odmítám Vaše nařčení, že jsem telefon zaměnila či poškodila.

Píšete, že mi zboží vrátíte zpět. Zboží mi nezasílejte, nepřevezmu si jej. Nesouhlasím s Vámi navrženým postupem. Navíc Vás upozorňuji, že je v rozporu se zákonem.

Dále Vás chci upozornit, že pokud nebudou finanční prostředky vráceny včas na můj bankovní účet, dochází k porušení § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v platném znění a Vaše společnost se tak obohacuje na můj úkor.

Jak jsem uvedla v předchozí komunikaci, pokud nebudete postupovat dle platné legislativy, obrátím se na dozorové orgány České i Slovenské republiky a dále budu postupovat v souladu s právem a využiji institut „Předžalobní výzvy“.

S pozdravem Eva Skálová


Požadované řešení

Vrácení částky 12 900 kč- částky za mobilní telefon (požaduji vrácení částky bez dopravného).


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
18.3.2021 12:52, před 4 lety

Pokud jde o poškození zboží, spotřebitel při odstoupení od smlouvy odpovídá dle § 1833 občanského zákoníku prodávajícímu pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti. Tento neurčitý pojem ("nakládání jinak, než je nutné s ohledem na povahu a vlastnosti zboží") je nutné vykládat euro konformním způsobem. Prodávající je tedy dle našeho názoru oprávněn snížit poměrně cenu zboží tehdy, nakládal-li s ním spotřebitel jinak, než jak by s ním mohl nakládat v kamenné provozovně (k tomu blíže viz bod 47 Preambule ke směrnici 2011/83/EU, dostupná z: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/CS/TXT/PDF/?uri=CELEX:32011L0083&from=EN). Spotřebitel samozřejmě může prokázat, že zboží mu bylo doručeno již poškozené a že poškození nezpůsobil. Stejně tak může prokázat, že v době odevzdání věci do přepravy bylo zboží taktéž nepoškozeno (fotografie, video, svědecká výpověď).

Pokud jde o jiný kus vráceného zboží, platí, že spotřebitel má povinnost vrátit ten samý kus, který od prodejce obdržel. Vzhledem k tomu, že principem smluvního práva je ochrana slabší smluvní strany a že dle § 7 občanského zákoníku se předpokládá dobrá víra jednajícího, nepovažujeme za správné řešení, pokud společnost deleguje pochybení s nesprávným označením (pokud takové pochybení opravdu existuje) na spotřebitele s tím, že zboží vyměnil a vrací jiné, než jaké mu bylo dodáno - pokud záměna samozřejmě není očividná a nemůže o ní být pochyb (jiná barva telefonu, jiný typ telefonu, očividně delší používání telefonu atp.).

Jelikož je prodávající subjekt ze Slovenska, může se spotřebitel v případě, že se spor nepovede vyřešit touto cestou, obrátit na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.

Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: esc@coi.cz
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2021 15:23, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.