Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 26.12.2020 jsem objednala od firmy Expedo s.r.o. přes internet Čalouněná postel JUDITH, 180x200 s úložným prostorem a rošty. Měla být doručná do 1-3 týdnů, došlo však k neustálým průtahů prý kvůli výrobci a byla dodaná až 27.2.2021. Platba s předáním na míste. Jenže po otevření jsme zjistili, že je čalouněné čelo postele v rohu uplně proděravěné. Ihned 28.2.2021 jsem postel reklamovala dle pokynů firmy s reklamačním formulářem a fotkami. Obratem mi reklamaci zamítli, že jsme zboží přijali. Nesouhlasila jsem se zamítnutím, opětovně zamítnuto a že mohu odstoupit od smlouvy jedině, přičemž počkození co jsem jim posílala evidují, at doručím postel na svoje náklady k nim, posoudí a případně vrátí peníze. S timto nesouhlasím, jelikož podle mě mám nárok na reklamaci, kde jsem požadovala výměnu čela postele nebo vrácení peněz a odvoz postele jejich firmou na jejich náklady, stále zamítavý postup proto se obracím s prosbou o pomoc a radu zde.
Čalouněná postel JUDITH, šedá barva, ekokůže, 180x200, úložný prostor, rošty
výměnu čela postele nebo vrácení peněz a odvoz postele firmou na jejich náklady
|
Tweet |
Předně uvádíme, že na řádné vyřízení reklamace má podnikatel zásadně 30 dní (§ 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele). Z obsahu stížnosti plyne, že podnikatel první reklamaci zamítl s odůvodněním, že spotřebitelka věc přijala. Zamítnutí reklamace s tímto odůvodněním znamená, že prodejce vytýkanou vadu vůbec neposoudil, vůbec se k vadě samotné nevyjádřil, a tedy reklamaci vůbec řádným způsobem nevyřídil. Z tohoto důvodu stále plyne reklamační lhůta a prodejce má možnost vyřídit reklamaci (už jen) do 30. 3. 2020.
Vyžádá-li si podnikatel od spotřebitele vadný výrobek k bezprostřednímu posouzení, spotřebitel by ho měl zpravidla dodat do provozovny prodejce. Výjimkou je situace, kdy se jedná o výrobek značných rozměrů a značné hmotnosti. V takové situaci má spotřebitel v souladu s rozhodnutím Nejvyššího soud ČR (sp. zn. 33 Cdo 2694/2016) povinnost "pouze" věc uschovat a umožnit k ní prodávajícímu přístup (typicky umožnit technikovi její prohlídku, popř. její odvoz). Odvoz věci podnikatelem je pro spotřebitele bezplatný (§ 1924 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Domníváme se, že čalouněná postel je výrobek nadměrných rozměrů.
Pokud nebude reklamace vyřízena do 30 dnů od data jejího prvního uplatnění (přičemž při přepravě se lhůta staví), má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti ze strany podnikatele (§ 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.