Počet nahlášených stížností: | 64 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
Stížnost na Lunzo.
Nekvalitní zboží, neodpovídá popisu - až živé informace na webu, ceně. Zboží jsme vrátili ve 14denní zákonné lhůtě, poslali zpět. Peníze nechtějí vrátit. Telefon nezvedají. Nelze se domluvit na výměně nebo vrácení peněz. I když zboží dále nabízejí. Pozn.: email ani nepodepíšou
dámská kabelka 2x, dámská taška 1x
Vrácení peněz. My vrátíme zboží.
|
Tweet |
Podle obchodních podmínek společnosti je prodávajícím "obchodní či výrobní firma v zahraničí, tj. zejména v Číně, Hong Kongu a Singapuru". Společnost vystupuje ve smluvním vztahu údajně jako zprostředkovatel. Pokud společnost popírá, že je prodávajícím, měl by spotřebitel společnost vyzvat, aby mu doložila, že kupní smlouva byla skutečně uzavřena mezi spotřebitelen a "obchodní či výrobní firmou v zahraničí".
Pokud kupní smlouvu s "obchodní či výrobní firmou v zahraničí" uzavřela přímo společnost svým jménem (nebo prostřednictvím další osoby), nebude vůči spotřebiteli vystupovat jako zprostředkovatel, ale jako prodávající se všemi zákonnými povinnosti, které vůči spotřebiteli má (např. přijmout odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dní od převzetí zboží).
Na webových stránkách společnosti navíc chybí u jednotlivých nabídek zboží údaj o tom, kdo je v daném případě oním prodávajícím. Spotřebiteli tudíž nemohlo být jasné s kým kupní smlouvu uzavřel. Ujednání v obchodních podmínkách společnosti ohledně právního vztahu mezi společnosti a spotřebitelem se tak jeví pouze jako účelové, neboť na základě tohoto ustanovení by spotřebitel nemohl vůči společnosti uplatnit svá zákonná práva. K takovému ujednání obchodních podmínek by se proto nepřihlíželo.
K této problematice se již vyjádřilo i ADR oddělení Česká obchodní inspekce ve svém stanovisku sp. zn. ČOI 54875/18/O100. Ve stanovisku Česká obchodní inspekce odkazuje zejména na ustanovení § 555 osdt. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, kdy se právní jednání posuzuje podle svého skutečného obsahu. Dle § 1753 občanského zákoníku ustanovení obchodních podmínek, které druhá strana nemohla rozumně očekávat, je neúčinné, nepřijala-li je tato strana výslovně; k opačnému ujednání se nepřihlíží. Dále si dovolujeme část stanoviska ČOI citovat: "Provedení internetových stránek podnikatele a proces objednávání nabízeného zboží, který nese typické znaky prodeje v běžném obchodním styku, aniž by byl spotřebitel zřetelně upozorněn, že se nemá jednat o prodej věci, ale toliko o jeho zprostředkování s neznámou třetí stranou, je třeba posuzovat podle skutečného obsahu v souladu s výše citovanými ustanoveními zákona jako nákup zboží od provozovatele tohoto internetového obchodu. Podnikatele je tedy třeba pokládat za prodávajícího a na právní vztah aplikovat příslušná související ustanovení právních předpisů, včetně ustanovení § 1829 občanského zákoníku, které umožňuje spotřebiteli odstoupit od kupní smlouvy uzavřené prostřednictvím prostředku komunikace na dálku do 14 dnů od převzetí zboží bez udání důvodu."
Nebude-li společnost odstoupení od smlouvy akceptovat a nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Dobrý den,
prosím o sdělení vašeho emailu, ze kterého jste psal daný email a číslo vaší objednávky.
Velice děkuji Tomáš Hrach - Zákaznická podpora Lunzo.cz
Veronika Hrůzová Divecká 266/7, HK 3.obj.č. 1547005963
hruza1@seznam.cz
Děkujeme spotřebiteli za doplnění. Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby měla možnost reagovat. Zároveň stížnost přeřazujeme do neveřejného režimu kvůli uvedení osobních údajů.
Dobrý den,
zákaznická podpora s vámi komunikuje, navrhla vám a umožnila vrácení zboží. Nic o výměně zboží jste nám nepsala.
Zboží je nutné vždy odeslat zpět prodávajícímu jehož je dané zboží majetkem, nelze zboží zasílat nám.
Váš produkt byl od prodejce - Prodávající: FGKKS Official Store na daného prodejce jsme vám zaslaly pokyny pro vrácení daného zboží.
,,Vážení,
minulý týden jsem obdržela objednávku níže. Protože mi zboží nevyhovovalo, využila jsem své možnosti, vrátit zboží do 14 dnů od obdržení, a zaslala jsem ho hned zpět. Dne 18.02.2021 mi přišla zpráva, že jste zboží převzali.
Prosím o zaslání mnou zaplacených peněz na můj účet 35-326300257/0100.
V případě, že je potřeba z mé strany ještě něco doplnit, neváhejte se na mě obrátit.
Moc děkuji.
S pozdravem
Veronika Hrůzová
"
Zboží jste však zaslala na špatnou adresu.
Krásný den přeje Tomáš Horák - Zákaznická podpora Lunzo.cz
Vážený pane Horáku, mám poslat zboží do Číny? Jako jiná osoba, která zboží zaslala a peníze nedostala....to vše se o Vás dá přečíst. A daleko horší.
Ne prodávající jste Vy.!! Dokažte mi, že jsem kupní smlouvu neuzavřel s Vámi. Na Vašem webu, z Vašeho emailu, vše chodí od Vás. Vy jste prodávající!!
Zákaznická podpora se mnou komunikuje stylem: Je nám líto, že nejste spokojeni.
To je vše, ještě jste neopověděli, nevysvětlili.
Můžete mi pane Horáku zavolat? 608828966.
O výměně manželka nepsala ale já ano, později.
J.Hrůza
Spotřebitel má v případě odstoupení od smlouvy do 14 dnů bez udání důvodu povinnost zboží vrátit prodávajícímu. Ten má v návaznosti na to povinnost vrátit spotřebiteli všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání zboží ke spotřebiteli. Pokud spotřebitel zboží vrátil a prodávající peněžní prostředky nikoliv, ocitá se po uplynutí 14denní lhůty pro vrácení peněz v prodlení.
Je-li prodávající v prodlení, lze ho vyzvat tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň lze požadovat i zákonné úroky z prodlení.
LUNZO s.r.o. je v tomto vztahu prodávajícím, viz naše původní vyjádření vycházející ze stanoviska České obchodní inspekce. Proto je možné zboží vrátit na adresu pobočky, a není-li to možné, pak na adresu sídla společnosti (Zbrojnická 229/1, Plzeň, 30100).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Stížnost přeřazujeme na společnost, aby měla možnost se k vývoji případu vyjádřit.
Dobrý den,
zde zasílám vaši komunikaci.
Žádáme Dtest o poučení o trestno právní rovině kterou svým jednáním daný zákazník přesahuje. Takových emailů přijmeme denně od pana Hrůzy několik.
hruza1@seznam.cz
5. 3. 2021 12:51
Re: [Lunzo] Kontaktní formulář
Pro: info@lunzo.cz
Proč se Vlastimilem nepodepíšete?
Proč mi posíláte takový email k ničemu?
Dnes odesílám podnet do Plzně na ČOI a ochranu spotřebitele.
Na všech servrech co jsem Vás našel Vám týden co týden budu psát negativní recenze.
Už se těšíte až vás navštívíme?
Máte na co.
Čao
--
Jaroslav Hrůza
---------- Původní e-mail ----------
Od: Lunzo
Komu: hruza1@seznam.cz
Datum: 5. 3. 2021 12:44:44
Předmět: Re: [Lunzo] Kontaktní formulář
Vlastimil K. změnil(a) stav ticketu Re: Zase jste prodávající!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! z "Nový" na "Vyřešen"5. 3. 2021 12:44
info@lunzo.cz
Vlastimil K., 5. 3. 2021 12:44
Re: [Lunzo] Kontaktní formulář
Komu: hruza1@seznam.cz
Dobrý den,
velice nás mrzí Vaše nespokojenost.
Leona V. přiřadil(a) ticket #Re: Zase jste prodávající!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! uživateli Vlastimil K.4. 3. 2021 14:01
info@lunzo.cz / odpověď pro hruza1@seznam.cz
4. 3. 2021 13:15
[Lunzo] Kontaktní formulář
Komu: info@lunzo.cz
Zpráva z Lunzo Jméno: jaroslav hrůza Email: hruza1@seznam.cz Zpráva:...
Zpráva z Lunzo
Jméno: jaroslav hrůza
Email: hruza1@seznam.cz
Zpráva: Dobrý den Markéto P., nedokážete se podepsat? Je mi to úplně jedno....Pište si co chcete. Jste podvodníci a nestydíte se brát peníze v téhle těžké době, za tragické zboží!!!!! Učiním všechny kroky, o kterých jsem psal. Na konec března mám domluvenou návštěvu u bratra v Plzni, zavítáme k Vám. Těšte se. Moje doporučení, ať se se mnou domluvíte, neberete. Varoval jsem Vás. Jaroslav Hrůza ---------- Původní e-mail ---------- Od: Lunzo
Návštěvu jste provedl, kde vám daný zaměstnanec vysvětlil dané obchodní podmínky a odkázal vás na ně bez sebe menších problémů jste odešel s tím, že si tedy obchodní podmínky přečtete. Pokud je na druhé straně Dtest právník rád bych odkázal na ,,Zákon je psán pro bdělé" - In lege scriptum est vigilanti, Nelze se tedy domáhat práva rozporujícím obchodním podmínkám pokud si je daný zákazník ani nepřečte. Zákon hájí průměrné spotřebitele nikoliv podprůměrné. Průměrný spotřebitel se musí minimálně zběžně seznámit s obchodními podmínkami kde by hned v první větě viděl do čeho vstupuje, že společnost Lunzo není prodávající.
To co uvádíte vychází z ADR které nemá žádnou váhu. Za celou dobu fungování téměr 4 roky jsme nikdy nebyly pokutování za nevrácení zboží k nám na provoznu, jelikož jsme dodavatelem služby, o čemž rozhodl ústřední inspektorát Čoi, k těmto informacím bohužel nemáte přístup a neustále omíláte ADR řadového zaměstnance nikoliv žádné hmatatelné rozhodnutí. Česká obchodní inspekce nám při své kontrole dala jednoznačně za pravdu, že společnost LUNZO s.r.o. není prodávajícím ve vztahu k předmětu nákupu a odstoupením od smlouvy by jí vznikla majetková újma, nelze tedy vůči této společnosti uplatnit právo na odstoupení od smlouvy ve smyslu § 5 odst. 3 zákona a vynucovat po ní povinnost vrátit cenu zaplacenou za nákup. Nad rámec našich obchodních podmínek pomáháme danému zákazníkovi s vrácením zboží zpět prodávajícímu, nemůžeme ručit za kvalitu zboží jelikož dané zboží nikdy nevidíme. Zboží nemůžeme přijmout protože není a nikdy nebylo naším majetkem a dopustili bychom se protiprávního jednání. Tedy nemůžeme dané zboží přijmout a poté ho prodat. Zajišťujeme co nejnižší možné ceny, kupujícímu poskytujeme 100% záruku, že zboží přijde a nákupem ze zahraničí nic neriskuje např. podvod nějákého zahraničního subjektu, který by po zaplacení dané částky zboží neposlal, navíc nemusí umět anglicky máme podporu v Českém jazyce, pokud zboží přijde poškozeno vždy je reklamace řešena s prodávajícím v prospěch zákazníka. Kvalita zboží je velice relevantní pojem je třeba si uvědomit cenu daného produkty Dámské kabelky která činila 379 Kč včetně přepravy. Nelze tedy od zboží očekávat kvalitu jako u kabelky za 5000 Kč.
Tímto je pro nás tento spor uzavřen. Naše stanovisko je neměnné.
S pozdravem Jan Král Jednatel společnosti LUNZO s.r.o.
Poučení spotřebitele o trestněprávních důsledcích jeho jednání provádíme tehdy, je-li vyjadřování spotřebitele způsobilé vyvolat trestně-právně relevantní následky. Musí však jít o vyjadřování spotřebitele v rámci portálu VašeStížnosti.cz. Obsah stížnosti samotné, ale ani komentáře přidané spotřebitelem v rámci této platformy takové znaky nenaplňují, a proto se nemáme k čemu vyjadřovat a v čem spotřebitele korigovat.
Pokud jde o e-mailovou komunikaci vloženou společností (viz výše), jednak nemáme jak ověřit, že jde vůbec o komunikaci se spotřebitelem, jednak (a to především) neodpovídáme za vyjadřování spotřebitele mimo tuto platformu a nebudeme suplovat činnost orgánů činných v trestním řízení. Pokud se společnost cítí jednáním spotřebitele ohrožena v trestněprávní rovině, může podat podnět příslušnému orgánu (Policie ČR nebo státní zastupitelství).
Smírné řešení není evidentně možné, proto stížnost uzavíráme.