Počet nahlášených stížností: | 79 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
nakoupili jsme zboží na airydress.com, které ale materiálem a kvalitou výrazně neodpovídalo inzerovanému, kontaktovali jsme proto prodávajícího za účelem odstoupení od kupní smlouvy do 14 dnů. Ačkoli nám ale bylo zboží zasláno z české adresy, prodávající trvá na vrácení do Belgie. Vzhledem k mnoha negativním recenzím obchodu máme podezření, že se jedná o praktiku s cílem odradit zákazníka od vrácení zboží, tak jsem se chtěl zeptat, zdali je to legální.
Tedy může obchod požadovat vrácení na jinou adresu, než ze které byla zásilka odeslána?
Obchod zároveň v emailové komunikaci připouští vrácení peněz pouze za zboží, nikoli dopravu sem či zpět.
Podle mých informací by vrácení poštovného za dodání zboží zákazníkovi mělo být povinné.
O poštovném za zaslání zboží zpět obchodníkovi jsem pak na vašich stránkách četl, že jej hradím já pouze, pokud mě o tom podnikatel informuje ve všeobecných obchodních podmínkách.
Ty jsou zde a nic takového v nich nevidím https://www.airydress.com/cs/terms-and-conditions.html
Při podrobném prohledání jejich stránek jsem nicméně tuto informaci objevil mezi FAQ. Stačí to tak nebo to musí to být deklarováno ve všeobecných obchodních podmínkách?
Děkuji.
Požadovaný stav je, aby firma dodržovala zákony.
|
Tweet |
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Jediné náklady na dodání, které nese spotřebitel, jsou na dodání zboží od něj zpět k podnikateli. Náklady, které spotřebitel uhradil za dodání zboží od podnikatele ke spotřebiteli, mu musí být vráceny.
K odchylným ujednáním obchodních podmínek se nepřihlíží.
Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.
Zboží by mělo být při odstoupení od smlouvy odesláno na pobočku prodávajícího nebo do sídla prodávajícího. Bohužel nejsme vzhledem k anonymitě těchto údajů schopni tyto místa blíže určit. Česká obchodní inspekce i z těchto důvodů před nákupem na www.Airydress.com varuje (viz https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/rizikove-e-shopy/).
Prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz nemohou být, dle podmínek služby, řešeny anonymní stížnosti. Vzhledem k tomu, že spotřebitel neuvádí celé jméno, nemůže být stížnost na portálu publikována a bude uzavřena.