Počet nahlášených stížností: | 50 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Po obdržení zásilky kurýrní službou jsem zásilku otevřel, vyndal jsem holící strojek a protože nefungoval, dal jsem jej na nabíječku přes přiložený kabel a nechal jsem je nabíjet asi 1 hodinu. po odpojení strojek začal fungovat a proto jsem zkusil o odstřihnutí ochlupení na ruce, kde jsem zjistil, že strojek nestříhá a nechává ochlupení neostřihané. Proto jsem zabalil strojek zpět do přiloženého obalu s kompletním zaslaným vybavením a vyplnil jsem reklamační list/dodací list, že strojek funguje, ale nestříhá fousy.
Po 30 dnech se mi dnes přes kurýrní službu na dobírku holící strojek vrátil s tím, že reklamace nebyla uznána, že konektory nabíjení jsou zaraženy dovnitř, nabíječku nelze připojit a reklamace zamítnuta. Při otevření zásilky kontroly co je vlastně špatného jsem zjistil, že po reklamaci mi nebyl zpět dodán nabíjecí kabel a lahvička s olejem. Tudíž nemohu zjistit zda nabíjecí kabel lze zastrčit nebo ne. Zásilku jsem obdržel dne t.j. 9.3.2021
Protokol - přijatá objednávka 2160021 je bez razítka a podpisu kdo reklamaci vyřizoval
Holící strojek Micro Touch SOLO 8015 mohu zaslat fotografie při obdržení zásilky, které byly pořízeny neboť se mělo jednat o dárek
Jak jsem již uvedl, holící strojek je funkční po zapnutí běží, ale nestříhá, přesto, že nebyl po reklamaci dodán nabíjecí kabel.
Bohužel nevím zda jdou opravit nože které stříhají fousy, žádám o výměnu za funkční holicí strojek, nebo nožů, které budou funkční a budou stříhat fousy.
|
Tweet |
Pokud se podnikatel sice věc do reklamace přijal, ale (jak z obsahu odůvodnění zamítnutí reklamace patrně plyne) vůbec se nezabýval namítanou vadou, tak fakticky reklamaci vůbec nevyřídil, protože se nevěnoval vytýkané vadě, ale opřel zamítnutí reklamace o jiné skutečnosti.
V odůvodnění zamítnutí reklamace by mělo být vždy vyjádřeno, proč podle prodejce vytýkaná vada na věci buď vůbec není, anebo proč za vadu, pokud na věci skutečně je, jako prodejce není odpovědný.
Na vyřízení reklamace je přitom ze zákona lhůta zásadně 30 dní. Ve této lhůtě byl možná spotřebiteli poskytnut písemný záznam o zamítnutí reklamace, ale samotná reklamace podle toho, co popisuje spotřebitel, ve lhůtě nebyla vyřízena.
Proto platí, že spotřebitel může odstoupit od smlouvy pro podstatné porušení smluvní povinnosti (§ 19 odst. 3 zákon o ochraně spotřebitele a § 2002 občanského zákoníku), a to s odůvodněním, že pokud podnikatel zamítl reklamaci bez toho, aniž by posoudil spotřebitelem vytýkanou vadu, tak reklamaci řádně nevyřídil.
Kromě toho lze podat podnět České obchodní inspekci, protože nevyřízení reklamace řádně a včas je správní delikt a podnikateli hrozí pokuta až 3 mil. Kč [§ 24 odst. 7 písm. x) a § 24 odst. 14 písm. c) zákona o ochraně spotřebitele].
Nedodání příslušenství, které spotřebitel podnikateli v souvislosti s reklamací odevzdal, by mohlo být posouzeno jako bezdůvodné obohacení na straně podnikatele (§ 2991 občanského zákoníku), neboť na jeho zadržování nemá podnikatel nárok.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.