Společnost


Čedok a.s.

Počet nahlášených stížností:169
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:16
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#49205CK Čedok a.s. nevrátila peníze za zrušený zájezd

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2021, před 4 lety

Petra Zágnerová

Znění stížnosti

V létě 2020 jsem měla zaplacenou zálohu na zájezd do Londýna. Doplatek nebyl uhrazen z důvodu, že zájezd se nemohl uskutečnit, a proto že jsem neměla zájem o náhradní Paříž, tak mi byl vystaven na zálohu LEX voucher. LEX voucher jsem poté uplatnila na zálohu na tuzemský zájezd. V prosinci 2020 cestovní kancelář převzala doplatek a těsně před nástupem na ubytování (3 dny) bylo CK sděleno, že se zájezd nekoná. Opět mi chtěli vystavit LEX voucher, ale s tím jsem již nesouhlasila, neboť bylo 2x zrušeno ze strany CK a požadovala jsem platbu za uhrazený zájezd uhradit do 14 dní od zrušení zájezdu ze strany CK. Bude to skoro měsíc a CK pouze odpověděla, že je těmito požadavky zahlcena a neví, kdy mi vrátí peníze. Takové jednání považuji s rozporem s dobrými mravy a porušení práv spotřebitele.


Produkt

Zájezd


Požadované řešení

Vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2021 14:19, před 4 lety

Pokud byl zájezd (bez ohledu na to, že šlo o zájezd náhradní) zrušen v prosinci roku 2020, nedopadá na řešenou věc speciální zákon 185/2020 Sb., o některých opatřeních ke zmírnění dopadů epidemie koronaviru označovaného jako SARS CoV-2 na odvětví cestovního ruchu, a proto se uplatní obecný režim upravený v zákoně č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.

Dle § 2636a občanského zákoníku je v případě zrušení zájezdu pořadatel povinen vrátit spotřebiteli veškeré platby uhrazené v souvislosti se zrušeným zájezdem do 14 dnů ode dne, kdy ke zrušení došlo.

Neučiní-li tak pořadatel ani po upozornění a přesáhne-li doba jeho prodlení výrazně 14denní zákonnou lhůtu, může spotřebitel vyzvat pořadatele k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2021 13:58, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.