Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 8. 12. 2020 jsme na internetovém obchodě hezkynabytek.cz zakoupili jídelní stůl Biondi (pro 4 osoby) (černá) za cenu 6419 Kč. Stůl dorazil 23. 12. 2020 poškozen – poškrábaná deska. Tuto vadu jsme reklamovali tentýž den, 5. – 7. 1. 2021 jsme se dohodli na výměně desky. Dne 8. 2. 2021, tedy 30 kalendářních dnů od vytknutí vady, jsme obdrželi e-mail se
sdělením, že bude překročena zákonná lhůta na vyřízení reklamace s prosbou, zda počkáme. Nesouhlasili jsme z důvodu špatné komunikace a dne 10. 2. 2021 jsme odstoupili od kupní smlouvy pro marné uplynutí lhůty k vyřízení reklamace. Stůl byl zaslán pojištěný dle domluvy zpět a 17. 2. 2021 byl firmou převzat, po jeho kontrole nám měly být vyplaceny náklady za dopravu a zboží. Proplaceny nám byly pouze náklady za dopravu dne 25. 2. 2021. Peníze za zboží nikoliv. Firma sama nekomunikuje, ale odpovídá. Poslední odpověď nám byla zaslána dne 9. 3. 2021, že až stůl překontrolují, vrátí peníze. Stejná odpověď. Firma má stůl 3 týdny u sebe, stále ho kontroluje, vrácením za dopravu nám už potvrdila jeho kontrolu a převzetí. Pozdržuje platbu za zboží a nedodržuje zákonné lhůty.
Jídelní stůl Biondi (pro 4 osoby) (černá)
Vrácení peněz za zboží už bez zbytečného odkladu.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.
Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.