Počet nahlášených stížností: | 464 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 19.2. jsem na webu ochrannerousky.cz objednal a kartou zaplatil 2ks Nano respirátoru BreaSAFE® CLASSIC FFP3 + dopravu, celkem 429Kč. Inzerovaná dodací lhůta (zboží skladem) byla 2 dny. Již 25.2. jsem obdržel e-mail :
Vážený zákazníku,
narovinu, jsme zavaleni objednávkami, které se snažíme postupně odbavovat. Jste v pořadí a věříme, že se na Vás dostane co nevidět. Pokud se změní skladová dostupnost zboží, dáme to hned vědět na e-shopu.
Poprosíme Vás o trpělivost. Snažíme se, ale váš enormní zájem nás popravdě překvapil.
Ale nějak to zvládneme a předem děkujeme za pochopení a ještě jednou se moc omlouváme za zdržení objednávky.
S přáním hezkého dne
Ochrannerousky.cz
Když zboží stále nedorazilo, poslal jsem dne 2.3. požadavek na vrácení platby na kartu. Do dnešního dne nepřišla žádná reakce.
Firma stále nabízí na e-shopu tyto roušky s okamžitým dodáním. nemohu se tedy zbavit dojmu, že se jedná o podvodnou firmu, která vyláká ze zákazníků peníze, ale nedodá zboží.
Potvrzení o platbě bylo odesláno z e-mailu ochrannerousky.cz spolu s fakturou číslo 527602, vystavenou firmou Viralis s.r.o., IČO 05340721.
Žádám o okamžité vrácení peněz na kartu. Roušky již nechci, musel jsem si je koupit jinde.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný chargeback. S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. Spotřebitel by měl co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, neboť nás kontaktoval s žádostí na doplnění vývoje případu.
Hodnocení:
Komentář: Dne 16.3. mi bylo doručeno objednané zboží (mělo být doručeno do 22.2!), i když jsem společnost žádal o vrácení peněz, neboť jsem musel zboží zajisti jinde. Tato společnost je neseriózní, stále inzeruje dodávky do tří dnů, ale ve skutečnosti dodává (pokud vůbec) po násobně delší době. Myslím, že na její praktiky by měla být upozorněna ČOI, neboť postižených zákazníků jsou stovky (těch, co se ozvali).
Každopádně děkuji dTestu za intervenci, protože je možné, že bez ní bych se zboží nikdy nedočkal :-)