Společnost


Rodinná energie a.s.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49278Neuzavřená smlouva

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 11 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2021, před 4 lety

Lenka Kilianová

Znění stížnosti

Dobrý den. Moc bych Vás chtěla poprosit o pomoc.Problém s Rodinnou energii se táhne již 2 roky. V roce 2019 byl rodičum odebrán plynoměr na příkaz RE. Problém vznikl z duvodu smlouvy která nebyla uzavřena. Rodiče platili zálohy na plyn CEZU jelokož nám zaslali rozpis záloh. Po měsíci zaslala rozpis i RE ale z duvodu neuzavření smlouvy jsme platily CEZU. RE z duvodu nezaplacení záloh nechala odebrat plynoměr. Vše se řešilo s Cezem, R.E., Energet.uřadem a čoi. Do dnešniho dne to není vyřešeno. Plynoměr nám na vlastní náklady namontoval cez a jsou naším dodavatelem. RE až po roce a pul předložila smlouvu s dobře napodobeným podpisem ale bohužel falešným. Požadují po nás platbu záloh za dodávku plynu ale z duvodu nedořešení případu jsme nic nezaplatily. Před měsícem však pohledávku předali společnosti Pohledávky rychlé řešení. Už nevíme jak se domoci práva. Moc Vás chci proto poprosit o pomoc a radu jak dál postupovat. Po mnoha telefonátek se RE odvolávala na uzavření smlouvy telefonocky a za rok a pul ji poslala písemně. Dost zvláštní. Rodiče jsou starší lidé a tenhle přístup je pro ně stresující.


Požadované řešení

Pozastavit vymáhání pohledávky od Rodinne energie a.s. která byla předána společnosti Pohledávky rychlé řeše na základě falešné smlouvy a dořešení sporu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 14:57, před 4 lety

Pokud spotřebitel smlouvu vůbec nepodepsal, nevznikl platně závazek, neboť v případě, kdy vůbec nebyla projevena vůle spotřebitele se smluvně vázat, se k takovému zdánlivému právnímu jednání dle § 551 a 554 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, nepřihlíží (jako by smlouva ani nebyla).

Není-li platně uzavřena smlouva, nemůžou z ní vzniknout ani povinnosti spotřebitele - tedy ani dluh za neuhrazení zálohy. O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Rychlé řešení pohledávek s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitelky vůči společnosti, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat.

Společnost Rychlé řešení pohledávek s.r.o. je osoba soukromého práv a jako taková nemá možnost provádět zabavování majetku atp. To by musel nařídit pravomocným rozsudkem soud. Doposud v naší praxi neevidujeme v oblasti tzv. "energošmejdů" žádné rozhodnutí v neprospěch spotřebitele, na základě kterého by mohla být provedena exekuce.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2021 11:40, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.