Společnost


Allegro Retail a.s.

Počet nahlášených stížností:529
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:3
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

48%
52%
Toto skore je založeno na 139 stížnostech.

#49279Problém s jakostí TV a zamítnutí paragrafu 2161 a 2169 obč. zák.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2021, před 4 lety

Jiřina Staubertova

Znění stížnosti

Prosím o pomoc společnost Dtest s řešením mojí stížnosti. Podal jsem reklamaci na jakost výrobku TV Samsung UE70TU7172 ačkoliv prodejce neustále odvádí od toho že na to nárok nemám.
Televize mi byla doručena 1.11.2020. Ihned jak jsem TV rozbalil tak se začali projevovat různé vady jako nefunkční HDMI které zobrazovalo pouze černě po tom jsem volal na infolinku Samsung kde objednali díl a provedli servis až 15.2 s tím že vyměnili základní desku TV. Jenže po výměně zhruba do 3 dnů jsem volal opět společnost Samsung protože mi přestavali fungovat aplikace a TV a obraz se začal sekat pravidelně v intervalech po 10-15 min. Tudíž přijel servis 09.03.2021 a vyměnil základní desku a wifi modul. A prodejce mi zamítl výměnu za jiný kus.
Což jedná v rozporu se zákonem.

Posílám část komunikace

Dobrý den, pane

reaguji dle naší domluvy.

Dle informací reklamačního oddělení u Vaší objednávky číslo 122380586 zatím nevznikl nárok na Odstoupení od kupní smlouvy, a to z důvodu, že daný produkt byl reklamován pouze dvakrát a zároveň také opraven. Děkujeme za pochopení a omlouváme se za nastalou situaci.

V případě dalších dotazů nás neváhejte konaktovat.


S přátelským pozdravem,

Andrea Stejskalová
zákaznický servis MALL.cz
http://www.mall.cz Pro zrychlení navazující komunikace zvolte možnost odpovědět na tento email. Vyplněním nového kontaktního formuláře může dojít k prodloužení doby naší odpovědi.

Dobře takže zatajutete paragrafy a televizi mi nevyměníte jak jsem požadoval celou věc budu řešit přes DTest.

Dne čt 11. 3. 2021 11:21 uživatel Reklamace MALL.CZ napsal:
Skrýt citovaný text
Vážený pane

děkujeme za zprávu. Nárok na odstoupení od kupní smlouvy Vám v tuto chvíli nenáleží. Uplatnil jste dvě reklamace a obě reklamace byly vyřízeny opravou výrobku. Pokud se závada znovu projeví, doporučuji Vám podat reklamaci novou i s požadavkem na prověření nároku na odstoupení od kupní smlouvy.

Děkuji za pochopení a přeji hezký den.




S přátelským pozdravem,

Hana Bochníčková
zákaznický servis MALL.cz
http://www.mall.cz Pro zrychlení navazující komunikace zvolte možnost odpovědět na tento email. Vyplněním nového kontaktního formuláře může dojít k prodloužení doby naší odpovědi.


Dne 11.03.2021 5:33:33 AS napsal(a):

Paragrafy 2161 a 2169 občanského zákoníku říkají, že pokud se závada projeví do 6 měsíců od koupi, má se za to, že věc byla vadná již od počátku. V takovém případě může zákazník požadovat i dodání nové věci bez vad.

Reklamaci při nesplněné jakosti zboží musí prodejce vyřídit ve stejném termínu jako reklamaci běžnou, to znamená nejpozději do 30 dnů. Není-li do této doby vyřízena, má kupující právo od kupní smlouvy odstoupit.

Tudíž jsem vám již před tím psal že nejsem spokojen s jakosti zboží a k tomu jste se stále nevyjádřili.

Prosím o odpověď nebo budu celou věc řešit stížností přes Dtest.

A předem upozorňuji že závada byla 2x a ještě stále ani nedosáhla 6-ti měsíční lhůta.


Dne st 10. 3. 2021 8:07 uživatel Reklamace MALL.CZ napsal:
Dobrý den, pane

děkuji za Vaši zprávu.

Dle zprávy z reklamačního oddělení u Vaší objednávky číslo 122380586 zatím opravdu nevzniká nárok na Odstoupení od kupní smlouvy, dané zboží jste si v obou případech nechal opravit. Pokud se závada projeví znovu, poté můžete podat novou reklamaci, a to včetně požadavku na Odstoupení od kupní smlouvy. Děkujeme za pochopení.

V případě dalších dotazů nás neváhejte konaktovat.


S přátelským pozdravem,

Andrea Stejskalová
zákaznický servis MALL.cz
http://www.mall.cz Pro zrychlení navazující komunikace zvolte možnost odpovědět na tento email. Vyplněním nového kontaktního formuláře může dojít k prodloužení doby naší odpovědi.


Produkt

TV Samsung UE70TU7172


Požadované řešení

Provést znalecký posudek zda byla TV vadná již od dne převzetí jak musí dle zákona provést prodejce na své náklady a dokázat zákazníkovi opak. Ačkoliv obě dvě závady byli vyřešeny v rámci 6-ti měsíční lhůty která stále běží.

Výměna TV za jiný kus nebo dobropis.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 12:58, před 4 lety

Občanský zákoník stanoví, že pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy, a to dle své volby.

O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady.

Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud v usnesení ze dne 29. 8. 2013, sp. zn. 33 Cdo 2979/2012. Dle citovaného rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.

V dané situaci má tedy spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy skutečně až ve chvíli, kdy by se na věci vyskytla třetí stejná závada a reklamace i této závady by byla uznána.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2021 11:36, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.