Společnost


King Stores s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49306Neuznana reklamácia

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.03.2021, před 4 lety

Patrik Vincze

Znění stížnosti

Dňa 28.11.2020 som si z e-shopu appleking.sk kupoval "Luxusný remienok z antikorovej ocele pre Apple Watch 42 mm/44 mm - čierny" ktorý sa mi 14.12.2020 rozpadol na ruke pri bežnom používani, moment kedy sa remienok ropadol som stál na rebríku cca 3m vysoko kde som lepil lepiacu pásku, pri rozpadnutí remienka mi padli hodinky na zem a poškodilo sa dotykové sklo v ktorom su dosť hlboke ryhy, pred padom malo sklo len mikrooderky z bežného užívania. Následná reklamacia bola zamietnuta z absurdného dôvodu a to že hodinár kotrý remienok skracoval (nakolko kovové remienky sa nepredavaju podla velikosti ale maju pri pracke (uzamylatelnom mechanizme) v strede remienka možnosť odobrať pár článkov) podla e-shopu (neviem na zaklade čoho to zistili) povoloval šroby na druhej strane remienka (v mieste rozpadu) kde ani nieje možnosť odobrať članky pre skracovanie tj hodinár nemal absolitne čo robiť v časti kde sa remienok ropadol. Pre upresnenie skracuje sa remienok tak, že sa vyberie tyčka z članku ktorý sa ma vybrať a následne sa spoji remienok danou tyčkou bez članku kotrý bol odstraneny kvoli skrateniu remienka. Komunikoval som s reklamačným oddelením ale aj s majitelom firmy ktorý mi ponukol mimo reklamacie opraviť remienok o čo nemám záujem nakolko poškodené hodinky mi neopravia. Reklamaciu mi zamietli sami od seba bez posudenia autorizovaným technikom/servisom alebo bez znaleckého posudku, na papieri o zamietnuti reklamacie je podpísaný iba predajca s pečiatkou predavajucej firmy.


Produkt

Luxusný remienok z antikorovej ocele pre Apple Watch 42 mm/44 mm - čierny


Požadované řešení

Vratenie penazi za remienok, oprava poškodenia na Apple Watch ktoré nastalo pri ropzade remienka a naslednom páde hodiniek na zem.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 14:48, před 4 lety

To, že byl řemínek zkracován, automaticky neznamená, že by měla být spotřebiteli reklamace zamítnuta. Bylo by nutné prokázat, že tímto zásahem došlo k poškození.

Uplatní-li spotřebitel reklamaci v prvních šesti měsících od převzetí věci, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí (viz § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník). Důkaz opaku provádí prodávající, pokud reklamaci zamítá. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se tedy mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí, a také se musí vztahovat k vytýkané vadě. Vzhledem k síle domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, ale ideálně prokázání opaku odborným, nejlépe znaleckým posudkem.

Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.

Pokud byl pád hodinek způsoben vadným řemínkem, tj. existuje příčinná souvislost mezi pádem hodinek a vadným řemínkem, prodávající je povinen tuto škodu uhradit.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2021 12:16, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.