Společnost


YouCanSell s.r.o.

Počet nahlášených stížností:4
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49320Reklamace dodávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2021, před 4 lety

MUDr. Sylva Frantová

Znění stížnosti

Dobrý den,
včera jsem obdržela dodávku již zaplacené objednávky 212176933.

V dodávce byly 5x Amypharma dětské barevné roušky. V pořádku.
Místo 16 ochranných návleků na boty á 20,- jste mi dodali 16 x 100 návleků na boty / á 49,-/. Ty nepotřebuji.

Očekávám návrh řešení z Vaší strany.

MUDr. Sylva Frantová


Produkt

Objednáno KO15MO107 16 kusů , dodáno KO15MO17 16ks po 100 návlecích.


Požadované řešení

Mám zájem o výměnu zboží cestou dopravní služby vyslané Vámi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 12:28, před 4 lety

Spotřebitelka má nyní k dispozici dva možné postupy. Prvním z nich je uplatnění reklamace pro zaslání vadného zboží (za vady zboží se považuje i dodání jiného zboží) a druhým odstoupení od smlouvy bez udání důvodu podle § 1829 občanského zákoníku.

V případě reklamace zaslaného zboží, se jedná se o postup dle § 2161 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Zde je upravena jakost zboží při převzetí, což obsahuje i to, že věc má vlastnosti, jaké si strany ujednaly. Jde tedy o uplatnění reklamace právě z důvodu, že bylo dodáno jiné zboží, než které bylo objednáno. Prodávající je následně povinen tuto vadu odstranit postupem dle § 2169 odst. 1 výše uvedeného zákona, tedy zboží vyměnit za nový kus, který by již odpovídal objednávce. Pokud by toto nebylo možné, má spotřebitelka právo odstoupit od smlouvy. Po vyřízení oprávněné reklamace má spotřebitelka právo požadovat proplacení nákladů účelně vynaložených k uplatnění reklamace (např. poštovné), dle § 1924 výše uvedeného zákona. Reklamaci je prodávající povinen vyřídit nejpozději do 30 dní, dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.

Pokud se spotřebitelka rozhodne využít svého práva daného § 1829 občanského zákoníku pro smlouvy uzavřené distančním způsobem, tedy za použití prostředků umožňujících komunikaci na dálku, může odstoupit od uzavřené kupní smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dnů ode dne převzetí zboží. Toto ustanovení na ochranu spotřebitele je v právní úpravě zakotveno z důvodu, že si kupující nemůže zboží reálně prohlédnout před uzavřením smlouvy, tak jako při nákupu v tzv. kamenné prodejně.
Bylo-li odstoupeno od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů bez udání důvodu, má prodávající povinnost vrátit spotřebitelce všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy. Prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky spotřebitelce dříve, než mu spotřebitelka zboží předá nebo prokáže, že zboží bylo prodávajícímu odesláno.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2021 14:27, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.