Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 7.3.2014 jsem přes web www.O2.cz zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia. Ve lhůtě 6 měsíců se na něm projevila závada (samovolné restarty a vypínání telefonu). Mobilní telefon jsem 5.9.2014 reklamoval s žádostí o odstoupení od smlouvy. Telefon mi byl vrácen jako opravený a nebylo umožněno odstoupit od smlouvy. 31.10.2014 jsem telefon se stejnou závadou reklamoval znovu, ze servisu byl vrácen úplně nový telefon. Opět mi nebylo umožněno odstoupení od smlouvy i když se závada poprvé projevila do 6 měsíců od zakoupení a ze servisu se vrátil nový přístroj.
Bohužel na pobočce O2 v Kolíně odmítají možnost odstoupit od smlouvy a v O2 neexistuje jiná možnost kam se s řešením reklamace obrátit.
Nokia Lumia 1020
Odstoupení od smlouvy
|
Tweet |
Odstoupení od smlouvy je ve škále nároků z vadného plnění na posledním místě. Společnost postupovala v souladu s § 2169 občanského zákoníku, který stanoví: Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Po uplynutí této lhůty se rozlišuje mezi podstatným a nepodstatným porušením smlouvy.
Odstoupit od smlouvy lze také v případě, kdy se stejná vada, která byla již nejméně dvákrát odstraněna opravou, objeví po třetí. Musí se zároveň jednat o vadu, která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady.
Pěkný den Josefe,
celou záležitost jsme již řešili na našem Facebooku(http://on.fb.me/1Ck9D2h). Situace byla taktéž předána k prošetření kolegům z oddělení reklamací a stížností. Vyjádření byste již v tuto chvíli měl mít ve vašem emailu.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media
O2 Česká republika
Dobrý den Petře, bohužel celý proces reklamace dále trvá. Na základě vašeho vyjadření jsem po druhé reklamaci akceptoval nemožnost odstoupení od smlouvy a převzal si nový mobilní telefon.
Telefon jsem ale ještě ten den (13.11.2014) reklamoval znovu protože ze servisu byl vrácen jiný typ (Nokia Lumia 1020 32 GB místo zakoupeného Nokia Lumia 1020 64 GB).
26.11.2014 byla reklamace řešena opět dodáním nového telefonu. Opět byl dodán jiný typ (32 GB místo 64 GB). Telefon jsem tedy znovu reklamoval.
Nyní je tedy přístroj na již 4 reklamaci a za poslední 2 měsíce jsem ho neměl možnost používat.
Vzniká již nárok na odstoupení od smlouvy ?
V tomto případě se nejedná o další reklamace. Pokud byla uznána reklamace s nárokem na výměnu zboží, společnost měla spotřebiteli dodat stejný typ zboží, který je uveden v kupní smlouvě. Na dodání stejného zboží má spotřebitel nárok, pokud nesouhlasí se změnou smlouvy.
Spotřebitel měl tedy namítnout, že reklamace nebyla vyřízena řádně a měl společnosti stanovit lhůtu k dodání správného výrobku. Nebylo-li této lhůtě vyhověno, lze takový stav považovat za podstatné porušení smlouvy.
Vzhledem k tomu, že se společnost O2 Czech Republic a.s. rozhodla již nevyužít možnosti vyjádřit se, rozhodli jsme se stížnost uzavřít.