Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#4933Neumožnění odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 měsíců 8 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
13.11.2014, před 10 lety

Josef Volkman

Znění stížnosti

Dne 7.3.2014 jsem přes web www.O2.cz zakoupil mobilní telefon Nokia Lumia. Ve lhůtě 6 měsíců se na něm projevila závada (samovolné restarty a vypínání telefonu). Mobilní telefon jsem 5.9.2014 reklamoval s žádostí o odstoupení od smlouvy. Telefon mi byl vrácen jako opravený a nebylo umožněno odstoupit od smlouvy. 31.10.2014 jsem telefon se stejnou závadou reklamoval znovu, ze servisu byl vrácen úplně nový telefon. Opět mi nebylo umožněno odstoupení od smlouvy i když se závada poprvé projevila do 6 měsíců od zakoupení a ze servisu se vrátil nový přístroj.

Bohužel na pobočce O2 v Kolíně odmítají možnost odstoupit od smlouvy a v O2 neexistuje jiná možnost kam se s řešením reklamace obrátit.


Produkt

Nokia Lumia 1020


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.11.2014 16:55, před 10 lety

Odstoupení od smlouvy je ve škále nároků z vadného plnění na posledním místě. Společnost postupovala v souladu s § 2169 občanského zákoníku, který stanoví: Nemá-li věc vlastnosti stanovené v § 2161, může kupující požadovat i dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Po uplynutí této lhůty se rozlišuje mezi podstatným a nepodstatným porušením smlouvy.
Odstoupit od smlouvy lze také v případě, kdy se stejná vada, která byla již nejméně dvákrát odstraněna opravou, objeví po třetí. Musí se zároveň jednat o vadu, která brání řádnému užívání věci jako věci bez vady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
27.11.2014 10:59, před 10 lety

Pěkný den Josefe,
celou záležitost jsme již řešili na našem Facebooku(http://on.fb.me/1Ck9D2h). Situace byla taktéž předána k prošetření kolegům z oddělení reklamací a stížností. Vyjádření byste již v tuto chvíli měl mít ve vašem emailu.
S pozdravem a přáním pěkného dne,
Petr Šimeček
Guru pro Social Media
O2 Česká republika

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
27.11.2014 11:14, před 10 lety


Josef Volkman

Dobrý den Petře, bohužel celý proces reklamace dále trvá. Na základě vašeho vyjadření jsem po druhé reklamaci akceptoval nemožnost odstoupení od smlouvy a převzal si nový mobilní telefon.

Telefon jsem ale ještě ten den (13.11.2014) reklamoval znovu protože ze servisu byl vrácen jiný typ (Nokia Lumia 1020 32 GB místo zakoupeného Nokia Lumia 1020 64 GB).

26.11.2014 byla reklamace řešena opět dodáním nového telefonu. Opět byl dodán jiný typ (32 GB místo 64 GB). Telefon jsem tedy znovu reklamoval.

Nyní je tedy přístroj na již 4 reklamaci a za poslední 2 měsíce jsem ho neměl možnost používat.

Vzniká již nárok na odstoupení od smlouvy ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.12.2014 18:24, před 10 lety

V tomto případě se nejedná o další reklamace. Pokud byla uznána reklamace s nárokem na výměnu zboží, společnost měla spotřebiteli dodat stejný typ zboží, který je uveden v kupní smlouvě. Na dodání stejného zboží má spotřebitel nárok, pokud nesouhlasí se změnou smlouvy.
Spotřebitel měl tedy namítnout, že reklamace nebyla vyřízena řádně a měl společnosti stanovit lhůtu k dodání správného výrobku. Nebylo-li této lhůtě vyhověno, lze takový stav považovat za podstatné porušení smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2015 14:47, před 10 lety

Vzhledem k tomu, že se společnost O2 Czech Republic a.s. rozhodla již nevyužít možnosti vyjádřit se, rozhodli jsme se stížnost uzavřít.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.