Společnost


Stavební spořitelna České spořitelny, a.s.

Počet nahlášených stížností:9
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49331Výpověď smlouvy o stavebním spoření

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

7 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
12.03.2021, před 4 lety

Tomáš Chmelík

Znění stížnosti

Stavební spořitelna České spořitelny mi na začátku letošního roku vypověděla smlouvu na spoření (uzavřenou 2.4.2003) s odůvodněním: "Za současných podmínek finančního trhu už není v našich silách, abychom Vám nabízeli stávající zhodnocení peněz na Vašem účtu stavebního spoření. Proto tímto Vaši smlouvu ukončujeme a vypovídáme."
Jelikož jsem neporušil OP a jejich odůvodnění je dosti vágní, tak se domnívám, že na výpověď nemají právo.


Produkt

Stavební spoření uzavřené 2.4.2003


Požadované řešení

Zachování smlouvy nebo náhrada ušlého výnosu.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.3.2021 14:01, před 4 lety

V případě, kdy stavební spořitelnou uvedený výpovědní důvod není v souladu se smlouvou a všeobecnými obchodními podmínkami, může spotřebitel stavební spořitelně zaslat nesouhlas s výpovědí smlouvy o stavebním spoření. Nesouhlas doporučujeme zaslat doporučeným dopisem a argumentovat zněním všeobecných obchodních podmínek.

Pokud se nebude dařit se stavební spořitelnou dohodnout, tedy stavební spořitelna nezmění své stanovisko, ani po zaslání nesouhlasu, může se spotřebitel následně obrátit na kancelář finančního arbitra. Finanční arbitr je příslušný k rozhodování sporů týkajících smluv o stavebním spoření, a to dle ustanovení § 1 odst. 1 písm. g) zákona č. 229/2002 Sb., o finančním arbitrovi. Finanční arbitr je příslušný mimo jiné rozhodovat spory o platnost výpovědi nebo ukončení smlouvy o stavebním spoření. Finanční arbitr je veřejným orgánem, řízení před finančním arbitrem není zpoplatněno. Podat návrh na zahájení řízení může spotřebitel na internetových stránkách finančního arbitra http://www.finarbitr.cz/cs/reseni-sporu/pruvodce-podanim-navrhu.html.

Společnost se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz. Vzhledem k tomu, že je námi poskytovaná služba založena na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena. Na žádost společnosti zveřejňujeme její obecné vyjádření k podaným stížnostem:

Řešení stížností klientů České spořitelny podléhá bankovnímu tajemství a Česká spořitelna má k vyřizování stížností pro naše klienty k dispozici řadu kanálů a také institut Ombudsmana, kam se mohou obrátit všichni klienti, kteří s prvotním řešením v bance nejsou spokojeni.

Klienti nás se svojí stížností mohou kontaktovat:
emailem na: csas@csas.cz
telefonické lince: 800 207 207
osobně na kterékoli pobočce
v internetovém bankovnictví

Pokud s řešením nejsou spokojeni, mohou kontaktovat tým Ombudsmana:
emailem: ombudsman@csas.cz
písemně: Tým Ombudsmana FSČS, Olbrachtova 1629/62, 140 00 Praha
telefonicky: 956 717 718 (Po-Pá, 8,30-17,00)

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.