Počet nahlášených stížností: | 464 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
měla tu čest, se napálit v e-shopu: https://ochrannerousky.cz nákupem nano-roušek.
Vybrané zboží jsem předem zaplatila, ale od objednávky (Objednávka č. 559882) 27. 2. 2021 jen čekám na dodání. Uvedený telefon na stránkách je nefunkční. Na dotazy odpovídají jen e-mailem, kde osoba neuvede ani celé své jméno, natož telefonický kontakt, asi ví proč. Vrchol drzosti je, když se mě ještě e-mailem dotazují, jak jsem spokojena s jejich obchodem. Při tom se neustále vymlouvají, proč zboží ještě nedošlo. Jelikož jsem se ani do dnešního dne 12. 3. 2021 nedočkala objednaného zboží, od objednávky jsem odstoupila. Nyní čekám na vrácení zaplacené částky. Prý mi bude co nejdříve zaslána zpět.
Byla jsem nucena, si Vaši firmu nechat prověřit. Poté jsem zjistila, že vystupuje pod více internetovými obchody, s kterými má celá řada lidí negativní zkušenosti. Jedná se zde opravdu o podvodné praktiky. Je mi líto, že v tomto nelehkém období „NOUZOVÉHO STAVU“ ještě dokáže někdo parazitovat na důvěřivosti lidí a obohacovat se nabízením roušek, které jsou požadovány nařízením vlády.
Nyní již nehodlám jen nečinně čekat, ale doporučuji z Vaší strany rychlé jednání a vrácení zpět dlužné částky. Po této zkušenosti, bych rozhodně nikomu nedoporučila nákup ve Vašich obchodech.
Objednávka č. 559882
Doporučuji Vám rychlé jednání a požaduji vrácení celé dlužné částky zpět na účet, odkud byla platba provedena.
|
Tweet |
Po uzavření smlouvy má prodávající povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a na vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci ve formě doporučeného dopisu. V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
V případě, kdy lze usuzovat, že nedodávání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 10000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.