Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dnes jsem se vydal na pobočku řešit výměnu SIM karty pro zmocnitele. Zmocnitel je v rizikové skupině a téměř nevychází ze svého bydliště. Byla mi udělena plná moc v písemné formě, kterou jsem zaměstnancům společnosti předložil. Nebyl jsem obsloužen s odůvodněním, že potřebuji plnou moc ve formě veřejné listiny.
Výměna SIM
Uvedení zákonného ustanovení, na základě kterého je vyžadována plná moc ve formě veřejné listiny.
|
Tweet |
Vyžaduje-li se pro právní jednání forma veřejné listiny, postačí, bude-li plná moc k tomuto právnímu jednání udělena v písemné formě s úředně ověřeným podpisem (§ 441 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Nedomníváme se, že pro právní jednání popsané ve stížnosti je nutná forma veřejné listiny, a tudíž podle našeho názoru není ani nutné předložit plnou moc v písemné formě s úředně ověřeným podpisem. Tím spíš není nutné předložit plnou moc ve formě veřejné listiny. Takovýto požadavek, byť by byl smluvně upravený, neobstojí při testu přiměřenosti (§ 1813 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad.
Dobrý den,
mrzí mě, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti. Pro řešení požadavků na základě plné moci se však musí jednat o úředně ověřenou plnou moc. Z vašeho popisu však není zřejmé, jestli byla plná moc úředně ověřená.
Majitel služeb vás však může sám i uvést jako kontaktní osobu pro řešení jeho služeb na základě udělení přístupu v Moje O2 a navést vás jako správce zákazníka.
Poprosila bych vás ideálně, abyste nás kontaktoval přímo na email info@o2guru.cz s celým tímto popisem nebo odkazem na váš podnět na dTestu. Doplňte nám také celé jméno majitele, datum narození a telefonní číslo služby a podíváme se konkrétně na možnosti dořešení.
S pozdravem
Anna Typovská
Guru pro Social Media, O2
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Nesouhlasím s výkladem společnosti O2. Skutečnost, že neustále opakuje svůj výklad zákona bez relevantních argumentů mě upřímně zaráží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírně, může se spotřebitel obrátit na Český telekomunikační úřad. Pokud spotřebitel bude nucen plnou moc úředně ověřit a vzniknou-li mu tím nějaké dodatečné náklady, může v případě, kdy by bylo možné tento požadavek vyhodnotit dle § 1813 občanského zákoníku jako nepřiměřený, obrátit na společnost s požadavkem na proplacení zbytečně vzniklých nákladů, a to z titulu náhrady škody.
Z vyjádření společnosti ("majitel služeb vás však může sám i uvést jako kontaktní osobu pro řešení jeho služeb na základě udělení přístupu v Moje O2 a navést vás jako správce zákazníka") nám plyne, že svého cíle by spotřebitel mohl dosáhnout i jinou cestou, než je úřední ověření kopie plné moci. Z tohoto důvodu doporučujeme zkusit využít tuto jinou společností nabízenou cestu.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby nás mohl informovat o tom, jak v tomto svém sporu pokročil, případně aby mohl stížnost uzavřít.
Opět žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.