Počet nahlášených stížností: | 48 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den,
podávám stížnost na opakované kontaktování mé osoby ze strany MBA finance.
Má osoba byla opakovaně kontaktována ve věci dluhu mého syna. Tento na mojí adrese nebydlí již 3 roky a trvalé bydliště má již rok také na jiné adrese. Pověřené osoby několikrát kontaktovali mne i přes to, že mé číslo má být od poloviny ledna zneplatněno a korespondence chodila také na mou adresu. Na e maily, jak Vaše společnost získala kontakty na mou osobu a ostatní členy mé rodiny a z jakého důvodu je obtěžovala jsem dodnes nedostal uspokojivou odpověď. Pokud jsem se já sám nedožadoval telefonicky odpovědi, tak se nikdo ani neobtěžoval na e mail reagovat, a po té byla reakce vyhýbavá a naprosto nekonkrétní. Vaši zaměstnanci se neštítili ani toho volat na telefon mého již 4 roky zesnulého otce, který má matka jako památku. Z tohoto počínání utrpěla nervový šok.
Dlužník Klíma Tomáš, Malé Chrášťany 7
Požaduji stále marně již od ledna vyjádření k získání telefonních čísel mých a ostatních členů mé rodiny a zdůvodnění opakovaného kontaktování těchto.
Dále jak je možné, že korespondence i po nahlášení nové adresy chodila stále na starou adresu a proč dnes Vámi pověřený inspektor poslal sms určenou pro Tomáše Klímu opět na mé telefonní číslo, i když je už dávno zneplatněno.
Toto jednání vnímán jako psychický nátlak ze strany MBA finance na ostatní členy rodiny při vymáhání dlužné částky.
|
Tweet |
V daném případě je vhodné písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud je společnosti odejmut souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinná to respektovat. Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě nakládat s osobními údaji, bude žádoucí se obrátit na Úřad pro ochranu osobních údajů.
Vážený pane Klímo,
na základě Vaší reakce Vám zasíláme vyjádření. K dalšímu kontaktu na Vaše telefonní číslo a adresu došlo pravděpodobně kvůli opakovanému vyhledávání a ověřování kontaktních údajů nové pohledávky za panem Tomášem Klímou, kterou jsme dostali do správy od jiného věřitele.
Kvůli podmínkám GDPR nemůžeme ověřit, zda u konkrétní osoby již v historii nedošlo k dohledávání kontaktních údajů. Všechna data po skončení mandátní správy pohledávky mažeme.
Dohledávání provádíme proto, abychom vyřešili závazky klientů v co nejkratším možném termínu. Snažíme se tím zabránit zbytečnému prodlení a dalším následkům, jako je nárůst úroků nebo smluvních sankcí. Pokud nemáme předané žádné platné telefonní číslo, nebo se nám nepodaří kontaktovat klienta na předaném telefonním čísle, dochází k automatickému dohledávání kontaktů z veřejně dostupných zdrojů. Na základě shody několika parametrů získáváme kontakty, na kterých následně ověřujeme možnosti spojení s klientem, popřípadě žádáme o předání vzkazu. Tento postup je v souladu s oprávněným zájmem a se zákonem o ochraně osobních údajů. Takto kontaktovaným osobám nesdělujeme žádné konkrétní informace ani osobní údaje.
Stejně jako v prvním, tak i v dalším případě jsme spojení na Vás zneplatnili a již Vás nebudeme kontaktovat.
Doufám, že naše vysvětlení přijmete a za způsobené komplikace se Vám omlouváme.
S pozdravem
Lukáš Richter
Manažer call centra
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Dobrý den,
Děkuji za Vaše vyjádření.
Bohužel toto vyjádření je pouze velice obecné a neodpovídá konkrétnímu případu, kterého se týká.
Jak jsem již dříve poukázal, byl jsem opakované kontaktován v jednom konkrétním případu ( doložitelné sms od Vašeho inkasního inspektora na mém čísle),když jsem se ohradil a žádal vysvětlení, tak mi arogantně bylo sděleno Vaší pracovnicí která mě v této záležitosti již dříve kontaktovala abych klidně na Vaši společnost podal trestní oznámení, že je to jedno. Dále by mne zajímalo, když jsou telefonní čísla z veřejně přístupných zdrojů proč mi stále Vaše společnost tyto zdroje omítá sdělit (toto je údaj týkající se mé osoby).
V neposlední řadě ještě chci podotknout, proč reagujete na e-maily mnou zaslané až po několika telefonických urgencích a to ještě velice obecně a bez konkrétních odpovědí na mé dotazy týkající se přímo mé osoby.
Proč Vy můžete požadovat informace o třetí osobě a sami informace neposkytujete ani osobám, které kontaktujete.
Děkuji za odpověď.
Dobrý den, pane Klímo,
chápeme Vaši nespokojenost ohledně některých bodů našeho vyjádření, ale bohužel, jak jsme Vám již napsali, nemáme jinou možnost, protože již nemáme případy Vašeho syna ve správě a smazali jsme všechna data s nimi spojená. Ještě jednou se omlouváme, že jsme použili dohledané kontakty a snažili se předat vzkaz, abychom mohli vyřešit pohledávku v rámci mimosoudního vyrovnání.
Na e-maily reagujeme v nejkratší možné lhůtě, jakmile ověříme správnost informací do odpovědi. A pokud jsme reagovali v předchozí komunikaci obecně, je pravděpodobné, že v té době jsme už neměli případ(y) ve správě.
Doufáme, že naši omluvu přijmete a chápete, že snažíme vyřešit pohledávky ve lhůtě určené pro mimosoudní vyrovnání, po které věřitelé začínají vymáhat pohledávku soudní cestou.
S pozdravem
Lukáš Richter
Manažer call centra
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele a žádáme ho o sdělení, zda stále dochází ke kontaktování jeho osoby ze strany společnosti, a to i přes jeho výslovnou žádost o zdržení se takového jednání. Bylo-li od jednání upuštěno, může spotřebitel stížnost případně uzavřít.
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
Jak je vidět, tato společnost si stěžuje, že s ní dlužníci nekomunikují, ale ona se chová naprosto stejně. Neodpovídá na e maily, nereaguje na dotazy (až nyní přes tuto zveřejněnou stížnost). Pohledávky se vzdala okamžitě v momentu, kdy jsem je upozornil, že jednají opakovaně protiprávně a protizákonně, používají psychický nátlak na jiné osoby a snaží se získat peníze ne tam kde je získat mají, ale kdekoli bez ohledu na ostatní osoby. Ze strany MBA finance se v jejich vyjádření jedná pouze o vytáčky a mlžení. Nemohou si totiž veřejně přímou odpověď dovolit, protože by se potvrdilo, že opravdu jednali protiprávně. Tímto nijak nezpochybňuji povinnost dlužníků k jejich pohledávkám, ale chci upozornit na jednání této společnosti k občanům, kteří s dluhem nemají nic společného. Pokud se někomu něco podobného přihodí, požadujte okamžitě vysvětlení a vyjádření. Samozřejmě nic nedostanete, ale možná Vás již nebude nikdo otravovat. Tímto děkuji d Testu za zveřejnění mé stížnosti a doufám, že si ti, kdo toto přečtou udělají svůj obrázek o této společnosti.