Počet nahlášených stížností: | 1383 |
Z toho za letošní rok: | 25 |
Stále v řešení: | 42 |
Alza na svých stránkách u velkých spotřebičů pro domácnost (konkrétně od firmy BOSCH) dává možnost zboží si vyzkoušet a v případě, že vám nevyhovuje ho do 60-dní můžete vrátit zpět. Já u jednoho (ze dvou koupených výrobků) tuto službu chtěla využít. Žádost byla podána a čekala jsem na vyrozumnění, kdy mi bylo řečeno, že nelze využít tuto službu, protože nebyla vložena s výrobkem do košíku. Já je ovšem upozornila na to, že tato služba se extra do košíku vložit nedala, protože tam taková (zdarma) možnost nebyla. Oni po delší době poslali scan, kde mi ukázali, že tam ta možnost je.... ale.... byla tam pracovníkem dodána dodatečně až po mé žádosti o vrácení. Více-méně jsem se šla podívat na zboží stejné značky i potřeby (jedná se o sušičku na prádlo) a světe div se - u jiného “tipu” v popisu je uvedena “zkušebka” na 60 dní a také se nedá zvlášť vložit do košíku. Raději jsem udělala scan, aby nemohli opět reagovat stejně (možnost vložení do košíku a tvrdit, že já jsem to neudělala)
Jejich přístup mi nepřipadá nejen korektní, ale jelikož tuto službu stále nabízí za “stejných” podmínek jako u mého nákupu a pokud chcete toto využít tak se kroutí, že na to nemáte nárok, protože jste “něco” neudělal, jen aby nemuseli dodržet jejich vlastní podmínky mi připadá jako klamavá “reklama”
Pomůžete mi toto vyřešit? Přeci ani velké prověřené společnosti by si neměly dělat co chtějí....
Věra Steiger
https://www.alza.cz/bosch-wtx87m90by-d5651931.htm
Chtěla bych se s Alzou domluvit ne na vrácení peněz, ale na výměně za jinou sušičku
https://www.alza.cz/bosch-wtx87m90by-d5651931.htm - mám tuto, kde “zkušebka” po mé stížnosti byla dodatečně k výrobku připsána)
https://www.alza.cz/bosch-wtx87kh1by-d5651935.htm - ráda bych vyměnila za tuto (má wi-fi) zde je to, o čem mluvím - 60 dní na vyzkoušení a nedá se extra tato služba vložit do košíku (v případě, že by také doplnily, mám této stránky scan.
|
Tweet |
Možnost vrácení zboží v 60denní lhůtě v případě, že zboží nebude spotřebiteli vyhovovat, je možné kvalifikovat jako smluvně upravenou možnost odstoupení od smlouvy. Jelikož tato možnost nevyplývá v tomto rozsahu ze zákona, řídí se její uplatnění i její podmínky tím, co si strany ujednají mezi sebou ve smlouvě.
Nicméně dle § 1811 odst. 1 občanského zákoníku platí, že veškerá sdělení činěná vůči spotřebiteli musí být dostatečně jasná a srozumitelná, zvláště by pak neměla taková sdělení uvádět spotřebitele v omyl. Pokud by podnikatel stanovil podmínky pro vrácení zboží nesrozumitelně a nejasně, mohl by spotřebitel namítat, že byl při uzavírání kupní smlouvy uveden v omyl, a že je proto smlouva neplatná (§ 583 občanský zákoník). V takovém případě - tj. v případě neplatnosti smlouvy - závazek zaniká a strany mají povinnost si vrátit to, čím původně plnily.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
děkujeme za posouzení. Zákaznice byla dne 16.3. kontaktována ohledně svozu produktu, kdy zatím se nám nedostalo odpovědi na naši zprávu. Po svezení produktu a zpracování skladem, bude vystaven dobropis, který následně může být použit k úhradě nové objednávky nebo proplacen, pokud by zboží například již nebylo dostupné. Prosíme tedy zákaznici, aby nám zaslala vyplněný formulář v odpovědi na naši zprávu, abychom pro ní mohli svoz objednat a posunout se tak v řešení celé záležitosti.
Děkuji Dita, péče o zákazníky
Děkujeme společnosti za součinnost a stížnost tímto přeřazujeme na spotřebitelku, aby nás mohla informovat o vývoji jejího případu.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.