Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:790
Z toho za letošní rok:4
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#49382Neuznaná reklamace, nesdělení výsledku reklamace do 30 dnů

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 7 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2021, před 4 lety

Alena Domanská

Znění stížnosti

Dobrý den,

dne 16.1.2021 jsem u společnosti Lidl reklamovala zimní obuv z důvodu silného protékání vody do vnitřku obuvi v místě prvků vylisovaných v gumě podrážky, které slouží k tlumení nárazů při došlapu.

Dne 18. 2. 2021, tedy po uplynutí více než 30 kalendářních dnů od podání reklamace jsem se telefonicky a poté i písemně mailem dotazovala na způsob vyřízení reklamace. Dne 25. 2. 2021 mi bylo sděleno, že reklamace byla zamítnuta, o čemž jsem dle sdělení prodejce měla být údajně informována prostřednictvím SMS zprávy odeslané dne 20. 1. 2021. Tuto SMS zprávu o zamítnutí reklamace jsem ani do dnešního dne neobdržela. O způsobu vyřízení reklamace jsem tedy v zákonné lhůtě nebyla informována.

25. 2 2021 jsem písemně vyzvala prodejce o prokázání jeho tvrzení o odeslaní SMS zprávy dne 20. 1. 2021, a to např. výpisem služeb telefonního operátora nebo jiným vhodným způsobem. V přídadě neprokázání jeho tvrzení o odeslané SMS jsem žádala o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení kupní ceny do 15 dnů od tohoto mého sdělení. Prodejce však na mou výzvu nereaguje.


Produkt

zimní obuv


Požadované řešení

odstoupení od kupní smlouvy, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.3.2021 15:26, před 4 lety

Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se podnikatel se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR (viz sp. zn. 33 Cdo 3228/2009) vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.4.2021 14:57, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.