Počet nahlášených stížností: | 231 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den, u společnosti RIVALENTI jsem si dne 8. 12. 2020 objednala zboží v celkové hodnotě 3116,- Kč, zakázka č. 2220929. Z objednaného zboží přišly pouze tři ks zboží v celkové hodnotě 691,- Kč. Zbytek objednávky již několik měsíců marně vymáhám ( např. dne 20.1.2020, 5.2. 2020 ). Dne 10.2. jsem poslala reklamační formulář na vrácení peněz za nedodané zboží v částce 2425,- Kč. Na vyplněný reklamační formulář nebyla žádná odezva a nyní už nikdo neodpovídá ani na e maily
Příklad komunikace s vaší firmou :
Dobrý den, dne 8.12. 2020 jsem si u vás objednala a zároveň i zaplatila 10 ks zboží v částce 3116,- Kč. Objednávka č.2220929. Bohužel mi zatím od vás došly pouze troje legíny RENAE a jedny legíny MOLLY v částce 691,- Kč. Vzhledem k tomu, že již uplynulo 60 dní od objednání, prosím o vracení peněz na účet za nedodané produkty v částce 2425,- Kč. Zákaznická podpora mi nebyla schopna pomoci. Děkuji předem.
S pozdravem Jolana Nehasilová Vážení, stále čekám na vrácení peněz za nedodané zboží OB.Č.2220929 ze dne 8. 12. 2020. Třikrát jsem byla e mailem od Vás ubezpečena, že požadované zboží doručíte, ale nestalo se tak. 10. 2. 2021 jsem vyplnila a odeslala reklamační formulář na nedodané zboží a 5.2. 2021 jsem Vám psala i na e mail, že požaduji vrácení peněz. Doufám v kladné vyřízení, nerada bych tuto nepříjemnost řešila u České obchodní inspekce.
S pozdravem Jolana Nehasilová
čt 21. 1. 2021 v 13:27 odesílatel Marie Rivalenti
Vážený zákazníku,
nemusíte se bát, že Vám některé zboží nedorazí.
Vzhledem k tomu, že máme velké množství dodavatelů a produktů, u každého produktu může být dodavatel jiný - je tedy možné a stává se to často, že zákazníkovi jeho objednávka dorazí např. ve 2 či více zásilkách, které mu přiveze Slovenská Pošta. Nic to nemění na tom, že objednávka Vám dorazí kompletní a vše bude v pořádku.
Bohužel nejsme schopni zajistit, aby zásilky dorazili ve stejný den - což je zapříčiněno tím, že každý dodavatel má variabilní dodací lhůtu - někdo funguje rychleji a někdo zboží dodává déle. Proto prosíme o pochopení, a jak jsme již zmiňovali, nemusíte mít strach.
Kdyby Vám náhodou zbytek produktů nedorazil do 40 pracovních dnů, neváhejte se obrátit na zákaznickou podporu. V případě, že by byla překročena dodací lhůta, která je uvedena v obchodních podmínkách, vrátíme Vám dle Vašeho rozhodnutí peníze na účet nebo zašleme produkt ještě jednou na naše náklady.
Děkujeme za pochopení a prosíme o strpení při čekání na zbývající části Vaší objednávky.
S přátelským pozdravem,
dámský top Banbo 2x 948,- Kč, dámské zateplené punčocháče Sejuani 2x 700,- Kč, pánské tričko smile 2x 758,- Kč
Prosím o vrácení peněz na účet, ze kterého jsem platila zboží z objednávky. Nedodané zboží :celková částka 2406,- Kč
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Odstoupit lze zásadně jen od té části, ve které nebyla smlouva splněna (§ 2004 odst. 2 občanského zákoníku), tzn. jen ohledně toho zboží, které vůbec nebylo dodáno.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobnívýzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Platil-li spotřebitel při nákupu přes internet platební kartou a obchodník nedodá objednané zboží, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Prodávajícím je v řešené věci Delta Division s.r.o., a to bez ohledu na překvapivá ustanovení jejích obchodních podmínek, ve kterých deklaruje opak (§ 1753 občanského zákoníku ve spojení s rozhodovací činností ADR České obchodní inspekce). Sídlo společnosti je na adrese Milady Horákové 382/75, Praha, 17 000. Na tuto adresu je možné směřovat předžalobní výzvu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.