Společnost


České úspory s.r.o.

Počet nahlášených stížností:33
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49402Požadování sankční pokuty 5 000kč

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 18 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
15.03.2021, před 4 lety

Michal Rabas

Znění stížnosti

Telefonicky jsem byl kontaktován osobou, zda se chci zúčastnit bezplatné soutěže "Kdo je levnější" v dodávkách energie. Podotýkal jsem své zdravotní obtíže (jsem ZTP) a možnou hospitalizaci. Údajně se k ničemu nezavazuji!

Následně přijel kurýr na mou adresu a požádal o podpisy pro přihlášení do soutěže o levnějšího dodavatele s tím, že spěchá a jde jen o formalitu. Ofotil si i doklady a odjel.

Můj zdravotní stav je dlouhodobě kolísavý. Chronické selhávání srdce, které se v zimním období zhorší. Tyto stavy vyžadují klid. Z toho důvodu jsem nereagoval na podmínky soutěže.
Dokumentace mého stavu v lékařských zprávách.

Dnes mě kontaktoval zástupce společnosti České úspory s.r.o., pan Musila. Údajně jsem nedodržel podmínky smlouvy a musím zaplatit pokutu 5000kč. Upozornil jsem na aktuální stav. Finanční situace nevalná, dvě malé děti. Nicméně událost bude pokutovat!

Odeslal jsem zástupci společnosti odstoupení od smlouvy s odvoláním plné moci.
Zároveň jsem odeslal " Nařízení obce o zákazu podomního a pochůzkového prodeje na území obce".

Pokud je možné smírně vyřešit situaci bez sankcí, budu rád.

Děkuji za informace.
Michal Rabas


Produkt

Kdo je levnější - levnější cena energií


Požadované řešení

Pokud je možné smírně vyřešit situaci bez sankcí, budu rád.

Děkuji za informace.
Michal Rabas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2021 09:04, před 4 lety

K odstoupení:
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.

Ke smluvním pokutám:
Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).

Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011).

A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (praxí stále nepřekonaný rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).

K zákazu podomního prodeje:
Nebyl-li dodržen tento zákaz, může se spotřebitel obrátit na příslušný správní orgán, tedy v prvé řadě na obecní policii.

K dalšímu postupu:
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Další informace je možné získat taktéž na naší telefonické poradně na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2021 16:15, před 4 lety

Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Tímto ji zdvořile žádáme o reakci. V opačném případě bude stížnost uzavřena.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.6.2021 11:39, před 4 lety

Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.


V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.