Počet nahlášených stížností: | 33 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Telefonicky jsem byl kontaktován osobou, zda se chci zúčastnit bezplatné soutěže "Kdo je levnější" v dodávkách energie. Podotýkal jsem své zdravotní obtíže (jsem ZTP) a možnou hospitalizaci. Údajně se k ničemu nezavazuji!
Následně přijel kurýr na mou adresu a požádal o podpisy pro přihlášení do soutěže o levnějšího dodavatele s tím, že spěchá a jde jen o formalitu. Ofotil si i doklady a odjel.
Můj zdravotní stav je dlouhodobě kolísavý. Chronické selhávání srdce, které se v zimním období zhorší. Tyto stavy vyžadují klid. Z toho důvodu jsem nereagoval na podmínky soutěže.
Dokumentace mého stavu v lékařských zprávách.
Dnes mě kontaktoval zástupce společnosti České úspory s.r.o., pan Musila. Údajně jsem nedodržel podmínky smlouvy a musím zaplatit pokutu 5000kč. Upozornil jsem na aktuální stav. Finanční situace nevalná, dvě malé děti. Nicméně událost bude pokutovat!
Odeslal jsem zástupci společnosti odstoupení od smlouvy s odvoláním plné moci.
Zároveň jsem odeslal " Nařízení obce o zákazu podomního a pochůzkového prodeje na území obce".
Pokud je možné smírně vyřešit situaci bez sankcí, budu rád.
Děkuji za informace.
Michal Rabas
Kdo je levnější - levnější cena energií
Pokud je možné smírně vyřešit situaci bez sankcí, budu rád.
Děkuji za informace.
Michal Rabas
|
Tweet |
K odstoupení:
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu zprostředkovatele spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy. Zároveň je ale vhodné zprostředkovateli odvolat plnou moc.
Ke smluvním pokutám:
Je-li smluvní pokuta obsažená pouze v obchodních podmínkách, je neúčinná (nález Ústavního soudu ČR sp. zn. I. ÚS 3512/11).
Dále, je-li smluvní pokuta sjednána příliš neurčitě (tzn. formulace typu "v případě porušení povinností plynoucích z této přihlášky" atp.), z níž není přesně možné určit, jakou konkrétní povinnost vlastně kryje, je taková smluvní pokuta neplatná (rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. NS 23 Cdo 4281/2011).
A konečně, smluvní pokuta sjednaná pro případ výkonu práva na ukončení závazku (tzn. smluvní pokuta sankcionující spotřebitelův výkon práva na odstoupení od smlouvy nebo práva na výpověď smlouvy) je neplatná, neboť smluvní pokuta může být požadována pouze tehdy, je-li porušena smluvní povinnost, nikoliv je-li využito zákonem nebo smlouvou založené právo na ukončení závazku (praxí stále nepřekonaný rozsudek Nejvyššího soudu ČR sp. zn. 32 Cdo 4469/2010).
K zákazu podomního prodeje:
Nebyl-li dodržen tento zákaz, může se spotřebitel obrátit na příslušný správní orgán, tedy v prvé řadě na obecní policii.
K dalšímu postupu:
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Další informace je možné získat taktéž na naší telefonické poradně na čísle 299 149 009.
Společnost se doposud ke stížnosti nevyjádřila. Tímto ji zdvořile žádáme o reakci. V opačném případě bude stížnost uzavřena.
Společnost byla kontaktována, bohužel však dosud neprojevila zájem se vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.