Společnost


LUDOM NÁBYTEK s.r.o.

Počet nahlášených stížností:8
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#49415Neopávněně naúčtovaný doplatek

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

1 měsíc 10 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
16.03.2021, před 4 lety

Filip Přibyl

Znění stížnosti

Dobry den,
objednali jsme 27.2.21 na eshopu Lumax Nabytek sedaci
soupravuve zvolenem materialu a konfiguraci Libro - ROHOVÁ SEDACÍ SOUPRAVA ARTE - FUNKCE KAŽDODENNÍHO SPANÍ - ČALOUNĚNÍ SPACÍ PLOCHY ANO +1500 KČ, I SKUPINA CENOVÁ - POTAH (MYSTIC 105 (AQUA CLEAN)),PRAVÝ ROH 30 299,00 Kč. Objednavka nam byla
potvrzena emailem "Potvrzeni objednavky" a dalsim emailem "Čeká na platby za převody" v kterem jsme byli vyzvani k platbe 30 299,00 Kč a ucinili tak. Tri dny nato nas kontaktoval eshop s touto
zpravou: "Dobrý den, děkujeme za objednávku v našem
internetovém obchdoě lumax-nabytek.cz Termín realizace Vaší objednávky je 8-12 týdnů. S přesným termínem doručení Vás budeme kontaktovat
telefonicky s cca 2-denním předstihem. Bohužel se v e-mailu špatně
zapsala cena. Celková cena s čalouněním spací plochy v této látce je
44149,- Kč. Prosím o potvrzení o akceptaci ceny. Termín realizace
se počítá od potvrzení a odsouhlasení objednávky. Nyní vyčkáváme na
Vaši odpověď."
Dle obchodnich podminek prodejce, vsak dochazi ke
kupni smlouve onim emailem "potvrzeni objednavky", viz bod 4. ZÁVAZNÉ POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY ZBOŽÍ ZE STRANY KUPUJÍCÍHO JE NÁVRHEM KUPNÍ SMLOUVY, KDY SAMOTNÁ KUPNÍ SMLOUVA JE UZAVŘENA
DORUČENÍM POTVRZENÍ OBJEDNÁVKY VE FORMĚ E-MAILOVÉ ZPRÁVY NA E-MAILOVOU ADRESU, KTEROU ZADAL KUPUJÍCÍ PŘI OBJEDNÁVÁNÍ ZBOŽÍ, ZE
STRANY PRODÁVAJÍCÍHO. OD TOHOTO OKAMŽIKU VZNIKAJÍ MEZI PRODÁVAJÍCÍM A KUPUJÍCÍM VZÁJEMNÁ PRÁVA A POVINNOSTI, KTERÁ JSOU
VYMEZENA KUPNÍ SMLOUVOU A TĚMITO VOP, KTERÉ JSOU JEJÍ NEDÍLNOU SOUČÁSTÍ. VZNIKLOU KUPNÍ SMLOUVU LZE MĚNIT NEBO RUŠIT POUZE NA
ZÁKLADĚ DOHODY PRODÁVAJÍCÍHO A KUPUJÍCÍHO NEBO NA ZÁKLADĚ ZÁKONNÝCH DŮVODŮ.

Byla nam doporucena argumentace poradnou Dtest a trvani na dodani zbozi bez onoho doplatku. Lumax nabytek vsak argumentuje dale nesmyslnymi vyroky v nesouladu se zakonem napr.:

"v košíku se Vám špatně propsala cena. My jsme cenové kategorie
neupravovali. První dva e-maily jsou automaticky odeslané a pro kontrolu
těchto chyb proto VŽDY posílám RUČNĚ poslední potvrzovací e-mail, který
se bere jako závazný. Cena sedací soupravy ve zvolené konfiguraci je
44149,- KČ. Objednávka nebude předána výrobci bez potvrzení této ceny.
Pokud nesouhlasíte, musíme objednávku zrušit a poslané peníze Vám
vrátit."
a
"je mi líto, potvzením objednávky se rozumí, až já Vám ručně napíšu
"předávám objednávku výrobci" a ne dříve. Vám přišel automatický e-mail,
který je jen souhrn objednávky a nejsou tam ani propsané zvolené
materiály - nelze považovat za potvrzení objednávky.
27.2. byla sobota a to bohužel nepracujeme, tzn. Vaše objednávka byla
přijata 2.3., kdy Vám přišel e-mail o termínu, potahových materiál a
správnosti ceny.
Pokud s cenou nesouhlasíte, je třeba objednávku zrušit."

Prodejce pak 15.3.2021 objednavku zrusil bez udani
duvodu.
"jak sama citujete "právní jednání působí vůči nepřítomné osobě
(prodejci) až od okamžiku, kdy jí projev vůle dojde." Za to se bohužel
nedá považovat AUTOMATICKY vygenerovaný e-mail, který mi posíláte v
příloze. Tento e-mail odeslal e-shop V SOBOTU, kdy NEPRACUJEME. Přijali
jsme objednávku až v úterý 2.3., kdy jsem objednávku otevřela a vlastní
rukou napsala finální potvrzovací e-mail, kde jste byla upozorněna na
chybu v e-shopu nikoli tak, že jsme zvýšili cenu!
Objednávku s konečnou platnosí ruším - na což máme jako prodávájící dle
VOP právo.
Pokud jste už provedla platbu, prosím Vás o číslo účtu, kam máme peníze
vrátit."
Trvame na dodani zbozi, tak jak bylo objednano a kupni smlouvou
stvrzeno. Dale chci varovat dlasi spotrebitele pred temito nekalymi praktikami.
Dekuji.
Hezky den,
Pribylova


Produkt

Libro - ROHOVÁ SEDACÍ SOUPRAVA ARTE - FUNKCE KAŽDODENNÍHO SPANÍ - ČALOUNĚNÍ SPACÍ PLOCHY ANO +1500 KČ, I SKUPINA CENOVÁ - POTAH (MYSTIC 105 (AQUA CLEAN)),PRAVÝ ROH -30 299,00 Kč


Požadované řešení

Dodani objednaneho zbozi


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.3.2021 12:28, před 4 lety

Podle § 1732 odst. 2, zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, se má za to, že návrh dodat zboží za určenou cenu učiněný při podnikatelské činnosti reklamou, v katalogu nebo vystavením zboží je nabídkou s výhradou vyčerpání zásob nebo ztráty schopnosti podnikatele plnit. Pokud tedy podnikatel vystaví zboží, které má stát určitou cenu, je i povinen jej za tuto cenu kupujícímu prodat.

Tuto povinnost by podnikatel neměl, pokud by se jednalo o zjevnou chybu v uvedené ceně. O zjevnou chybu se ale v tomto případě podle našeho názoru nejednalo.

Nabídka je podle § 1740 přijata tak, že osoba, které je nabídka určena, s ní včas projeví souhlas. Ten spotřebitel projevil tím, že si zboží obejdnal.

Odvolání nabídky je poté podle § 1738 možné jen pokud odvolání dojde druhé straně dříve, než odeslala přijetí nabídky. Prodávající by tedy musel zboží s uvedenou cenou z e-shopu odstranit ještě před tím, než si jej spotřebitel objednal (a tím přijal nabídku).

Z tohoto důvodu má podle našeho názoru spotřebitel nárok na dodání zboží za původně uvedenou cenu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.4.2021 11:56, před 4 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.