Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
má online seznamka právo nevrátit mi peníze, i když jsem po 2 dnech od zaplacení požádala o smazání profilu a vrácení peněz zpět na účet..? Administrátorka mi obratem napsala, že v obchodních podmínkách mají uvedeno, že "v případě odstoupení od smlouvy se peníze nevracejí".. Mají na to nárok..? V jejich případě neplatí 14 denní možnost zákazníka odstoupení od smlouvy a vrácení finančních prostředků..?
Děkuji,
Jana Sršňová
email:stepanovajana@centrum.cz,
elitedate seznamka
Vrácení peněz
|
Tweet |
Spotřebitel může v souladu s § 1834 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy (která činní 14 dnů a začíná běžet dnem uzavření smlouvy), uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.
Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou například prostřednictvím společností uváděné emailové adresy.
Smluvně se lze odchýlit pouze od těch ustanovení zákona, která to svou povahou umožňují a jsou tzv. dispozitivní. Soukromoprávní normy obecně závazných právních předpisů (zde zejm. zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník) chránící spotřebitele ve vztazích mezi ním a podnikatelem jsou obvykle svou povahou relativně kogentní, což znamená, že se od nich lze odchýlit, avšak pouze ve prospěch spotřebitele. Lze si tedy představit situaci, kdy bude zákonná lhůta pro odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1829 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, smluvním ujednáním prodloužena ze 14 dnů na 21 dnů; naopak neakceptovatelné by bylo zkrácení takové lhůty na 7 dní či její úplné popření. Proto platí, že obchodní podmínky, které zbavují spotřebitele práva na odstoupení od smlouvy, které mu garantuje zákon, se nepoužijí, neboť jsou v rozporu s kogentním ustanovením zákona.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.