Počet nahlášených stížností: | 41 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 15.3.2021 mi byla dodána od firmy Oblečsito objednaná bunda, objednal jsem velikost 4 XL a přišla bunda sice s označením 4XL, ale skutečná velikost byla S až M . Tuto malou bundu jsem vůbec neoblékl a proto jsem požádal mailem o adresu na zaslání bundy zpět a o vrácení peněz. To vše v zákonné lhůtě do 14 dnů od doručení zboží, kdy mám právo odstoupit od koupě.
Do této chvíle se mi z firmy Oblečsito nikdo na můj mail neozval. Je třeba řešit věc přes Českou obchodní inspekci, nic jiného nezbývá.
Doubek Vladimír
Zaslané zboží odf firmy Oblecsito.cz neodpovídá velikostí - malá bunda.
Česká obchodní inspekce + varování v mediích a na netu před neseriozností této firmy.
Doubek
|
Tweet |
Jelikož webové stránky působí na běžného spotřebitele dojmem klasického e-shopu nabízejícího spotřební zboží, je nutné na uzavřenou smlouvu nahlížet jako na smlouvu kupní, ačkoliv provozovatel e-shopu sám sebe označuje pouze jako zprostředkovatele. Tuto skutečnost však uvádí pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné.
Vzhledem k tomu, že smlouva byla uzavřena za pomoci prostředku umožňujícího komunikaci na dálku, může spotřebitel využít práva odstoupit od smlouvy bez udání důvodu ve lhůtě 14 dní od převzetí věci. Pokud spotřebitel odstupuje od smlouvy, je povinen o tom informovat prodávajícího (v případě soudního sporu by musel spotřebitel prokázat, že od smlouvy odstoupil) a vrátit prodávajícímu zboží. Prodávající je povinen vrátit spotřebiteli peněžní prostředky nejpozději do 14 dnů ode dne, kdy bylo od smlouvy odstoupeno. Prodávající nemusí vracet peněžní prostředky dříve, než mu spotřebitel prokáže, že mu zboží odeslal. Nevrátil-li prodávající peněžní prostředky ve výše uvedené lhůtě, může spotřebitel požadovat také zákonný úrok z prodlení.
Jako kontaktní adresu pro vrácení zboží lze využít sídlo společnosti: Slovanská alej 2182/30, 32600 Plzeň.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.