Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
25.2.2021 jsem obdržel výzvu k úhradě dluhu ve výši celkem 621, -Kč (199,- Kč jistina,50,- Kč na poplatcích, 360,- Kč na nákladech věřitele. Věřitelem je Mylando AG. Protože si nejsem vědom, že bych nezaplatil takovou to nízkou částku, poslal jsem 28.2.2021 email s žádostí o zaslání kopie neuhrazené faktury. 1.3.2021 mi přišla zpráva, že můj e-mail byl přečtený.Postupoval jsem podle pokynů výzvy k úhradě.
Nikdo se do dneška neozval. Prosím o radu, jak postupovat dále, aby někde nenaskakovaly další poplatky.
holící strojek
Zaslání kopie neuhrazené faktury.Pokud jsem skutečně 200,- Kč zapomněl zaplatit, určite provedu úhradu.
|
Tweet |
Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Pokud si je spotřebitel jistý tím, že závazek nevznikl, tudíž nevznikla platná pohledávka, patrně nebude možné tento právní důvod prokázat a dluh vymáhat. Před vyplacením jakékoli částky třetí osobě (jiné společnosti) má pochopitelně spotřebitel nárok na to, aby byl seznámen s právně relevantním důvodem, pro který od něj společnost vyžaduje peněžité plnění.
O neexistenci dluhu je vhodné informovat společnost, které byla údajná pohledávka postoupena - tedy Alektum, s.r.o. Neexistuje-li dluh spotřebitele vůči společnosti Mylado AG, není ani společnost, které je pohledávka postoupena, oprávněna údajnou pohledávku vymáhat. Společnost nemůže ani žádat, aby spotřebitel zaplatil poplatek za vymáhání údajného dluhu. To vyplývá z rozhodnutí Nejvyššího soudu ČR, sp. zn. 32 Cdo 1733/2008.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.